ارائه خدمات بیمه‌ای به ایرانیان خارج از کشور+ جزئیات

0
معاون توسعه و تعمیم بیمه‌های اجتماعی اداره کل امور بیمه شدگان گفت: ۲۷ کارگزار تامین اجتماعی در ۱۸ کشور به ایرانیان، خدمات بیمه‌ای می‌دهند.

 مجید حسن زاده گفت: سازمان تامین اجتماعی با داشتن ۲۸ کارگزار برون مرزی تامین اجتماعی در ۱۸ کشور جهان نظیر کانادا، آلمان، ترکیه، عراق، امارات، قطر، عمان، چین، آذربایجان، هند، مالزی، استرالیا، انگلیس، هلند، سوئد و سایر کشور‌ها، بسیاری از خدمات تامین اجتماعی را از جمله امکان انعقاد قرارداد بیمه ایرانیان خارج از کشور، درخواست انواع مستمری بازنشستگی و بازماندگان و همچنین تداوم دریافت مستمری مربوط به مستمری بگیران برای تمام ایرانیان خارج از کشور فراهم کرده است.
ایرانیان در هر کجای دنیا از ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند در قالب مقررات بیمه ایرانیان خارج از کشور بیمه شوند، برای مثال دانشجو‌هایی که خارج از ایران در حال تحصیل هستند، می‌توانند با مراجعه به کارگزاران برون مرزی یا شخصا و یا از طریق وکیل قانونی و مراجعه به شعب سازمان و ارائه مدارک و مستندات لازم بیمه شده و سوابق بیمه‌ای برای خود ایجاد کنند.
او گفت: این افراد اگر تحت پوشش بیمه درمانی باشند، می‌توانند با بازگشت به ایران از تمام خدمات درمانی استفاده کنند، یا افرادی که چندین سال در ایران سابقه کار دارند و اکنون خارج از ایران هستند، می‌توانند با پرداخت حق بیمه و تکمیل سوابق خود با احراز شرایط از مزایای بازنشستگی و سایر خدمات بهره‌مند شوند.
معاون توسعه و تعمیم بیمه‌های اجتماعی اداره کل امور بیمه شدگان گفت: با پرداخت حق بیمه و رسیدن به سن ۶۰ سال برای مردان و ۵۵ سال برای خانم‌ها با ۲۰ سال سابقه می‌توانند، برای بازنشستگی اقدام کنند البته بازنشستگی شرایط مختلفی دارد برای مثال آقایان با ۵۰ سال سن و خانم‌ها با ۴۵ سال سن و ۳۰ سال سابقه هم می‏توانند بازنشست شوند.
در بیمه ایرانیان خارج از کشور ۲ نرخ وجود دارد، نرخ ۲۰ درصد که ۱۸ درصد سهم بیمه‏ شده و ۲ درصد سهم کمک دولت است و شامل تعهدات بلند مدت، بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت (بازماندگان) می‌شود، و نرخ ۱۶ درصد که ۱۴ درصد سهم بیمه شده و ۲ درصد سهم کمک دولت است که شامل بازنشستگی و فوت خواهد شد که درمورد ایرانیان خارج از کشور دستمزد مبنای پرداخت حق‏بیمه، یک و نیم برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در ایران است.
به گفته او این متقاضیان چنانچه بخواهند از خدمات و امکانات درمانی سازمان تامین اجتماعی در داخل کشور هم برخوردار شوند، می‌توانند با پرداخت ۹ درصد حق بیمه سهم درمان از این خدمات نیز بهره‌مند شوند.
حسن زاده گفت: اتباع خارجی که اقامت قانونی کشور و پروانه اشتغال داشته باشند، وفق ماده ۵ قانون تامین اجتماعی، اگر در کشور خود بیمه نشده باشند، در هرجایی که کار می‌کنند باید بیمه اجباری شوند، و به طور کامل از تمامی خدمات تامین اجتماعی به جز بیمه بیکاری استفاده کنند. این افراد چنانچه دارای شرایط فوق بوده و به طور خویش فرما شاغل باشند نیز می‌توانند درقالب بیمه حرف و مشاغل آزاد یا خانم‌ها در قالب بیمه زنان خانه دار خود را بیمه کنند.

باشگاه خبرنگاران

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید