شرکت های بیمه ای نیازهای بازار را به درستی نمی شناسند

0

معاون فنی شرکت بیمه آرمان، اظهار کرد: یکی از معضلات تک روی شرکت ها در بازاربیمه این است که به بیمه گذاران اجازه می دهد، برای بیمه گر شرایط بگذارند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛”مجید حبیبی” افزود: اگر برای هیات مدیره یک شرکت بیمه ای فقط سهم بازار مهم باشد، استراتژِی مدیر ارشد و میانی هم تغییر می کند و فقط به دنبال پرتفوی خواهد بود و با بی توجهی به آیین نامه 76 شورایعالی بیمه، سعی می کنند خواسته های هیات مدیره را برآورده کند.

معاون فنی شرکت بیمه آرمان، تصریح کرد: درگذشته به دلیل اینکه تعداد شرکت های بیمه ای کم بود، مدیران ستادی و شرکت ها با یکدیگرهماهنگ می شدند اما الان با افزایش تعداد رقبا دیگر شرایط اینچنین نیست.

حبیبی، اذعان داشت که  در برخی موارد، بیمه گذار در رشته درمان به بیمه گر اعلام می کند که بیمه گر باید 3 ماه خسارت پرداخت کند و بعد از 3 ماه صورت وضعیت پرداختی بررسی شده اگر از عملکرد بیمه گر رضایت داشتند درماه چهارم حق بیمه ماه اول پرداخت می شود و در نتیجه فقط یک حجم مجازی در پرتفوی شرکت بیمه می نشیند.

 اظهارکرد: به دلیل اینکه رقابت شرکت ها یک رقابت منطقی نیست باعث می شود شرکت بیمه یا مدیری که تازه وارد صنعت بیمه شده با دستپاچگی زیاد پرتفوی های این چنینی را قبول کند.

حبیبی، با اشاره به سامانه بدهکاران بیمه مرکزی، گفت: با وجود زحمت زیادی که برای راه اندازی این سامانه کشیده شده  ولی شرکت های بیمه ای از آن استفاده نمی کنند و اطلاعاتی از آن دریافت نمی کنند و تعداد بسیار کمی ازشرکت های بیمه ای یکسری اطلاعات را در آن ثبت کرده اند.

معاون فنی شرکت بیمه آرمان، با اشاره به نیروگاههای بسیار قدیمی که تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، گفت: هزینه بازآماد آنها را صنعت بیمه پرداخت می کند و هرسال هم خسارت دارند و هرسال هم سعی می کنند شرایط را به نحوی سخت تر کنند و بیمه گران هم می پذیرند.

حبیبی، ادامه داد: در آینده حداقل 6 شرکت بیمه دیگر نیز وارد بازار خواهند شد و اگر ساز و کار دقیقی تعریف نشود چون کیک پرتفوی صنعت بزرگ نشده، رقابت بر سر قطعات کیک موجود بیشتر خواهد شد.

وی، خاطرنشان کرد که صنعت بیمه در کنار اینکه به دنبال مدیران حرفه ای است باید به فکر جذب نمایندگان  حرفه ای هم باشد.

حبیبی، اظهار کرد: متاسفانه شرکت های بیمه ای، نیازهای بازار را به خوبی نمی شناسند.

وی، تصریح کرد:  ارتباط این صنعت با سازمان ها و نهادهای دیگر بیشتر شده اما دو نکته وجود دارد که امکان دارد افت کنیم، یکی افزایش تعداد شرکت ها و دیگری ثابت ماندن فعالیت های خارج از صنعت است که این باعث ازبین رفتن پویایی بیشتر این صنعت می شود.

معاون فنی شرکت بیمه آرمان، گفت: با افزایش تعداد شرکت ها باید رویه ای مشخص ایجاد شود که سندیکای بیمه گران می تواند چارچوب های آن را مشخص کند به شرط آنکه شرکت های بیمه ای هم بتوانند به همه توافقات  پایبندی داشته باشند و ضمانت اجرایی بابت پیگیری این موضوع وجود داشته باشد.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید