اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان پوشش بیمه‌ای برای بیماران صعب العلاج

0

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور از تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان برای پوشش خدمات درمانی بیماران صعب‌العلاج و مزمن در سال جاری خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ به نقل از ایرنا، محمدمهدی ناصحی روز سه‌شنبه در اولین همایش پرستاری جامعه محور در بیمارستان شهید رجایی افزود: اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای پوشش خدمات بیماران صعب‌العلاج و مزمن جیب پرداختی آنها را به‌شدت کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه مراقبت از منزل بیماران صعب‌العلاج و مزمن نیز نیاز به حمایت دارد، تأکید کرد: قرار شد سازمان بیمه سلامت خدمات توان‌بخشی را در این بیماران به میزان  ۷۰ درصد تعرفه خصوصی پرداخت کند و این اقدام اکنون به‌صورت آزمایشی در سراوان در حال اجراست.

ناصحی ادامه داد: مراقبت‌های آی‌سی‌یو و عفونت‌های بیمارستانی پرهزینه است و سازمان بیمه سلامت در پی راهکاری برای پوشش بیمه‌ای آنها نیز است.

به گفته وی، بیماران دیابتی نیز خدمات بیمه‌ای‌شان تحت پوشش قرار می‌گیرد و برای مبتلایان به پارکینسون ۵۰ میلیارد تومان پوشش خدمات بیمه‌ای تعلق‌گرفته است.

ناصحی اضافه کرد: در بخش تعرفه‌ها نیز بخش قابل‌توجهی را پوشش می‌دهیم و بحث پرداخت در بیمه سلامت نهادینه شده و باید نظارت‌ها مناسب باشد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر اینکه خدمات پرستاری باید باکیفیت ارائه شود، گفت: سازمان بیمه سلامت هزینه‌های بستری را ۹۵درصد و بخش سرپایی را ۸۰درصد پوشش می‌دهد تا مردم دسترسی‌شان به خدمات درمانی راحت‌تر باشد.

وی افزود: در بحث پوشش خدمات بیمه‌ای در دنیا در رتبه ۴۸ و از لحاظ پوشش جمعیتی بیمه در رتبه ۴۲ قرار داریم و با اقدام دولت سیزدهم همه به‌صورت رایگان بیمه شدند.

وی اظهارداشت: اکنون ۴۶ میلیون نفر در کشور بیمه سلامت هستند و تاکنون خوب عمل کردیم تا هزینه‌های اضافی و غیرضروری کاهش یابد.

ناصحی تصریح کرد: از لحاظ پوشش جمعیت بیمه‌ای نیز در منطقه اول هستیم و امیدواریم خدمات ارزان در دسترس مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای کاشت حلزون به هزار کودک زیر ۶ سال نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت تحت پوشش قرار خواهیم داد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید