افزایش تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی به ۱۲میلیون تومان

0

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در نشست با نمایندگان بازنشستگان سراسر کشور که در کانون عالی بازنشستگان برگزار شد با تقدیر از این قشر زحمتکش گفت: بازنشستگان همیشه در صحنه هستند و صاحبان اصلی انقلاب و تاثیر گذار در عرصه تولید، فنآوری، پبشرفت، رفاه و اقتصاد کشور می‌باشند.
آقای میرهاشم موسوی افزود: اقتدار و امنیت و سرافرازی کشور مرهون تلاش شبانه روزی شما بزرگواران است و همواره باید قدران زحمات این عزیزان باشیم.
وی تصریح کرد: بایدهر کاری را که می‌توانیم برای بازنشستگان، انجام دهیم تا قدردان زحمات گذشته آن‌ها باشیم.
آقای موسوی افزود: سازمان تامین اجتماعی، سازمانی خدمت محور است و بیشترین نمود خدمت آن، مربوط به تعهدات و خدماتی است که باید به بازنشستگان ارائه شود.

وی با اشاره به افزایش مبلغ وام بازنشستگان گفت: بخش درمان بازنشستگان در الویت کار ماست تا بتوانیم فضای درمان را توسعه دهیم.
آقای موسوی افزود: از گذشته بحث سفر‌های زیارتی و سیاحتی بازنشستگان مرسوم بوده است و بعد از کرونا و در دوره جدید می‌خواهیم زیارت عتبات عالیات را نیز به این سفر‌ها اضافه کنیم.
وی گفت: در حوزه بازنشستگان باید به دوره سالمندی و شرایط این عزیزان توچه کنیم و در توسعه خدمات ما در کنار هم باشیم.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: باید شرایط زندگی بهتر و و مطلوب‌تر را در حد توان و مقدورات برای بانشستگان فراهم کنیم.
وی گفت: در کنار ارائه خدمات مهمترین مسئله مستمری و حقوق بازنشستگان است که این امر سرمایه‌ای می‌باشد که در گذشته به عنوان حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است و اکنون که به مرحله بازنشستگی رسیده اند، باید بتوانیم حقوق و مستمری و دریافت‌ها را با اقتضایات بیمه‌ای و محاسباتی تامین کنیم.
آقای موسوی با اشاره به این که حدود ۴ میلیون نفر بازنشسته سازمان تامین اجتماعی و مستمری بگیر هستند، افزود: نخستین کاری که بعد از استقرارمان انجام دادیم بحث توسعه «بیمه تکمیلی» بود که افزایش ۱۲۰ درصدی هزینه ما در این زمینه نشان می‌دهد که به تعهداتی که اعلام کردیم ورودی جدی داریم.
وی گفت: در موضوع حقوق و مستمری ه تاکنون با همه سختی ها، تلاش کردیم حتی یک روز هم در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.
آقای موسوی تصریح کرد: با این افزایش‌هایی که در حال اتفاق است، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان فقط پرداخت مستمری ماست.
وی گفت: ما به وضع فعلی راضی نیستیم و به آن بخشی که در حفظ ذخایر دارایی‌های سازمان و ارزش افزوده‌ای که باید از این ذخایر ایجاد می‌شده و ایجاد نشده است راضی نیستیم. یعنی حداقل هدفگذاری ۳ برابری را انجام داده ایم.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در سال گذشته از بحث «شستا» صرفا از بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه سازمان، ۱۷ هزار میلیارد تومان از درآمد حوزه سرمایه گذاری به سمت ما آمد و این عدد بسیار کم است و ما قبول نداریم که سهم ۶ درصدی را تا الان از منابع ما را تامین کرده است.
آقای موسوی گفت: وقتی می‌گوییم حداقل ۳ برابر، یعنی معتقدیم با هر بودجه‌ای که هست حداقل سهم ۶ درصدی به سهم ۱۷ و ۱۸ درصدی افزایش پیدا کندو باید به سمت جبران درآمد‌ها برویم.
وی با اشاره به این که صندوق تامین اجتماعی حال و روز خوبی دارد افزود: ضریب پشتیبانی بعضی از صندوق‌ها زیر یک است، اما صندوق ما ۴/۲ است.
آقای موسوی تاکید کرد: ما باید نگرانی‌ها را از بازنشستگان دور کنیم و این امکان پذیر است.
وی افزود: دوات در این زمینه انصافا همراهی می‌کند و طرح‌های مختلفی برای وضعیت پایدار منابع صندوق‌ها در دولت مطرح است و اقدام خوبی صورت گرفته است و شرایط حتما با تصمیماتی که گرفته خواهد شد به سمت مطلوب خواهد رفت.
آقای موسوی گفت: ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی در باره سطح حق دریافت مستمری می‌گوید که از حداقل دستمزد و حقوق حداقلی مصوب شورای عالی کار کمتر نباشد.
وی افزود: مصوبه دولت برای حداقل بگیران افزایش ۵۷/۴ درصد تا سقف ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است و از این حداقل تا سقف ۱۰ میلیون تومان، درصد افزایش به طور متوسط ۱۶ تا ۱۷ درصد است و تا ۲۰ درصد افزایش هم داریم.
آقای موسوی گفت: از ۱۰ میلیون تومان به بالا که جمعیتی حدود ۲۲۳ هزار نفر از کل جمعیت ۴ میلیون نفر را شامل می‌شود، ۱۰ درصد افزایش داده می‌شود.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: رئیس چمهور بیشترین دغدغه را نسبت به بازنشستگان عزیز داشته و دارند.
وی گفت: مطمئن هستم که در چند روز آینده بتوانیم با کار کارشناشی در کارگروه، بخش اعظمی از دغدغه‌های بازنشستگان در بخش حقوق و مستمری را بتوانیم مرتفع کنیم و پاسخ دهیم.
آقای موسوی درباره وام بازنشستگان نیز افزود: از شنبه مشکل با بانک برطرف شد و و قول داده اند که وام بازنشستگان پرداخت شود و میزان این وام از ۷ به ۱۲ میلیون تومان رسید.

 خبرگزاری صدا و سیما

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید