بازنشستگان بخوانند/ مستمری تامین اجتماعی از چه زمان زیاد می‌شود؟

0

سازمان تامین اجتماعی واریز مستمری خرداد را آغاز کرد. اما با وجود به تصویب رسیدن افزایش مستمری‌های سال ۱۴۰۱ در هیأت دولت، تا به این لحظه پرداختی‌های این سازمان به همان نرخ سال گذشته است.

اما افزایش مستمری تامین اجتماعی از چه زمان اعمال می‌شود؟ با مصوبه هیات دولت قرار است افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی از خرداد ماه با نرخ جدید اعمال شود.

مابه‌التفاوت فرودین و اردیبهشت نیز به ترتیب در ماه‌های تیر و مرداد پرداخت می‌شود. با توجه به رو به اتمام بودن ماه خرداد، انتظار می‌رفت که احکام جدید مستمری‌های کارگران بازنشسته مطابق افزایش‌های سال ۱۴۰۱ هرچه سریع‌تر صادر شود.
با این حال اطلاعات بدست آمده از بازنشستگان تامین اجتماعی و مخاطبان تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که از روز بیستم خرداد سازمان تامین اجتماعی پرداخت مستمری این ماه را آغاز کرده است اما مبالغ واریزی به حساب مستمری‌بگیران شامل افزایش جدید نیست.

در این رابطه پیگیری ها از سازمان تامین اجتماعی و کارگران بازنشسته مشخص کرد که افزایش ۵۷ درصدی حداقل مستمری و افزایش ۱۰ درصدی مستمری سایر سطوح از روز ۲۵ خرداد اعمال می‌شود.

در مورد کسانی که در فاصله بیستم خرداد تا ۲۵ این ماه همچنان به نرخ پیشین حقوق بازنشستگی خود را دریافت کردند، مابه‌التفاوت افزایش خرداد به صورت جداگانه واریز می‌شود.

بر این اساس سازمان تامین اجتماعی مطابق روال همیشگی حقوق بازنشستگان خود را طبق لیست پرداخت می‌کند. تا پیش از ۲۵ خرداد و صدور احکام جدید، تمامی واریزی‌ها به صورت علی‌الحساب و به نرخ سال گذشته خواهد بود. از این تاریخ به بعد مستمری‌ها به نرخ جدید واریز می‌شود.

برای سال ۱۴۰۱ قراربود مستمری تامین اجتماعی به اندازه دستمزد کارگران شاغل افزایش یابد. اما بعد از دو ماه و نیم تاخیر، دولت تنها حداقل مستمری را به اندازه حداقل مزد زیاد کرد و در مورد سایرسطوح‌بگیران، سقف افزایش را معادل حقوق کارمندان دولت قرار داد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید