کمتر از ۷ درصد هنرمندان صنایع دستی دارای بیمه هستند

0

مدیرعامل مجمع هنرمندان صنایع دستی گفت: کمتر از ۶ الی ۷ درصد هنرمندان صنایع دستی دارای بیمه هستند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بختیاری مدیرعامل مجمع هنرمندان صنایع دستی بیان کرد که با توجه به بحث بیمه هنرمندان صنایع دستی، که در بند ز تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ آمده است، طی جلسه ای در وزارت کار و رفاه اجتماعی، با همکاری میراث فرهنگی، بیمه تامین اجتماعی و معاونت رفاه وزارت کار، بیمه هنرمندان را مصوب کردیم.

وی با بیان اینکه هنرمندان صنایع دستی از چندین سال قبل با فراز و نشیب‌هایی در حوزه بیمه مواجه شده بودند، بیان کرد که عدم پرداخت بیمه هنرمندان به گونه‌ای شد که از بین ۷۵۰۰۰ هنرمند صنایع دستی که تحت پوشش بیمه بودند، تنها ۳۵۰۰۰ نفر در نهایت تحت پوشش بیمه قرار داشتند.

به گفته او، حداقل ۷۰۰۰۰۰ هنرمند صنایع دستی در کشور می باشد و تنها  کمتر از ۶الی ۷ درصد این هنرمندان دارای بیمه هستند. این موضوع درمورد هنرمندان حوزه فرش نیز  صدق می کند؛ چراکه با وجود ۲ میلیون نفر هنرمند فرش، تنها ۲۰۰ هزار نفر از این هنرمندان بیمه هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های این حوزه  به مناسبت روز جهانی صنایع دستی بیان کرد که مراسم پاسداشت و بزرگداشت هنرمندان ایران زمین در حوزه صنایع دستی،  روز بیست و دوم خرداد توسط کمیته هماهنگی برگزاری بزرگداشت صنایع دستی بر پا می‌گردد.  اجرای این بزرگداشت با پیشنهاد مجمع هنرمندان بوده و با مشارکت فرهنگستان هنر، وزارت ارشاد، وزارت میراث فرهنگی، موسسه صبا و با حضور هنرمندان پیشکسوت برگزار می‌گردد.

گفتنی است این مراسم روز ۲۲ خرداد در فرهنگستان هنر، تالار ایرانیان واقع در خیابان ولیعصر نرسیده به طالقانی برگزار میگردد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید