بازنشستگان تأمین اجتماعی خواهان رعایت عدالت بیمه‌ای هستند

0

داود میرزائی اظهار کرد: صدای اعتراض امروز مو سپیدان بازنشسته تأمین اجتماعی از کف خیابان، ناله دستان پینه‌بسته کارگران دیروزی است که سالیان مدید برای دوران پیری از حقوق خود، حق بیمه پرداخته‌اند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛وی افزود: بازنشستگان نسبت به رد کردن قانون شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان معترض هستند.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه با بیان اینکه افزایش حقوق برابر با مصوبه‌ شورای عالی کار، حق مسلم تمام بازنشستگان است، ادامه داد: این قشر انتظار رعایت عدالت بیمه‌ای را دارند و نباید از این مهم غفلت شود.

میرزائی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی برای تمامی اقشار به ویژه بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار کرد: علی‌رغم افزایش هزینه‌های زندگی، اعلام افزایش حقوق بر اساس سطوح درآمدی ناعادلانه است و ما از دولت و سازمان تأمین اجتماعی می‌خواهیم، ضمن ابطال مصوبه‌ افزایش ۱۰ درصدی، تمام بازنشستگان کشور را مشمول افزایش مزدی شورای عالی کار سازند.

وی بیان کرد: بازنشستگان کارگری از اندوخته‌ سالیان خود در صندوق تأمین اجتماعی حقوق می‌گیرند و دولت نمی‌تواند به‌ یک‌باره روال جدیدی برای تعیین مستمری‌ها اتخاذ کند.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: با اعلام وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی حداقل حقوق بازنشستگان ۵۷.۴ درصد افزایش یافت و ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان اعلام شد.

میرزائی با اشاره به این که این افزایش حقوق، طبق مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱ برای سایر سطوح ۱۰ درصد تعیین شده است، افزود: وزارت کار اعلام کرد برای حقوق‌های زیر ۱۰ میلیون تومان، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان نیز به منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران به حقوق سال جاری از خرداد اضافه خواهد کرد.

وی اظهار کرد: بازنشستگان تأمین اجتماعی خواستار افزایش حقوق به میزان نرخ تورم هستند، اما دولت، مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی برای غیر حداقل‌بگیران را اجرا نکرده است.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه بیان کرد: بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی خواهان افزایش (۳۸ درصدی + ۵۱۵ هزار تومان) سایر سطوح طبق مصوبه شورای عالی کار و تأمین اجتماعی هستند و قرار بود حقوق‌ها در سایر سطوح درآمدی به‌ جز حداقل‌بگیرها ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا کند که این قانون رد شد و طبق اخبار منتشرشده تنها ۱۰ درصد به حقوق‌ها اضافه می‌شود که با تورم رو به افزایش در کشور هم‌خوانی ندارد.

میرزائی گفت: افزایش عادلانه حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، بار مالی برای دولت و خزانه ندارد زیرا از محل صندوق تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود و باید عدالت بیمه‌ای رعایت گردد.

وی با اشاره به این که حقوق بازنشستگان نباید با ترازو پرداخت شود، افزود: متأسفانه این مهم بدون اقدام کارشناسی صورت گرفته که با این‌گونه رفتارها، بازنشستگان و موسفیدان که صاحبان اصلی انقلاب هستند را رو در روی دولت قرار می‌دهند و آنها را به کف خیابان می‌کشانند.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه ادامه داد: انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر قبل از آنکه موضوع به مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری کشیده شود دولت در این مصوبه تجدید نظر و رضایت بازنشستگان جلب شود؛ وزیر کار، تعاون، کار و امور اجتماعی در مصاحبه‌های مکرر قول داد، مصوبه شورای عالی کار بدون هیچ‌گونه دخل و تصرفی اجرائی خواهد شد.

میرزائی با اشاره به این که خانواده بزرگ ۱۲ میلیونی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی، نگران و منتظر تأیید نهایی این مصوبه هستند، بیان کرد: طبق ماده ۴۱ قانون کار باید افزایش حقوق کارگران مطابق با نرخ تورم و سبد معیشت باشد و طبق مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، حقوق مستمری‌بگیران باید مطابق با مصوبه شورای عالی کار افزایش پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید