دعوای حقوقی تامین سرمایه بانک ملت و بیمه نوین

0

بررسی بندهای حسابرسی شده صورت های مالی منتهی به 29 اسفند 1400 شرکت بیمه نوین حکایت از آن دارد که دعوایی حقوقی بین شرکت تامین سرمایه بانک ملت و نوین به دلیل عدم عودت کارمزدهای نگهداری شده در جریان است که تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده است./

 به گزارش نبض بیمه، ماجرا از این قرار است که طبق مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار تهران شرکت بیمه نوین جهت اجرایی کردن افزایش سرمایه مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۴ تیر ۱۳۹۵ اقدام به انعقاد قراردادهای تعهد پذیره نویسی و تعهد خرید سهام با شرکت‌های تامین سرمایه نوین و تامین سرمایه بانک ملت نموده است.

به موجب قراردادهای مذکور شرکت‌های تامین سرمایه، اقدام به خرید حق تقدم های استفاده نشده عرضه عمومی شده به مبلغ ۵۳۳ میلیارد ریال نمودند که در این خصوص شرکت متعهد به معرفی خریدار برای سهام فوق پرداخت کارمزد نگهداری تا زمان انجام معامله می باشد با عنایت به اینکه مبالغ پرداختی منوط به فروش سهام به خریدار نهایی و دریافت مربوطه از خریدار می باشد.

وجوه مذکور حساب سپرده نزد دیگران ثبت گردیده و در زمان فروش امکان بازیافت و یا لزوم ثبت آن به عنوان هزینه مشخص خواهد شد. سپرده دریافتنی از بابت کارمزد نگهداری پرداخت شده به مبلغ 78،711 میلیون ریال و کلیه تضامین مربوطه توسط صنعت تامین سرمایه نوین تماماً در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ عودت شده است لیکن شرکت تامین سرمایه بانک ملت نسبت به فروش ۲۶۵ میلیون ریال سهام بیمه نوین اقدام نموده که با عنایت به عدم رعایت مفاد قرارداد فی مابین و همچنین عدم عودت کارمزدهای نگهداری شده صورت پذیرفته است. اقدام حقوقی نسبت به پرداخت موارد مذکور تا تاریخ تایید صورتهای مالی به نتیجه نهایی نرسیده است

بررسی ترکیب هیات مدیره بیمه نوین نشان می دهد آرام رشیدی که به عنوان عضو موظف هیات مدیره و البته با سمت اجرائی معاون پشتیبانی و امور اقتصادی حضور دارد، در ترکیب هیات مدیره یک شرکت دیگر بورسی یعنی نوش مازندران(غنوش) نیز حضور دارد.

همچنین بیمه نوین که در پایان 29 اسفند 1388، سود 795 ریالی به ازای هر سهم داشته است در پایان سال مالی منتهی به 29 اسفند  1400 119 ریال سود داشته که البته در مجمع نیز سود خاصی تقسیم نکرده و باید دید چرا سود را خود نگه داشته آیا برنامه ای برای افزایش سرمایه دارد یا مدیران این شرکت سودای دیگری در سر دارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید