بدهی ۱۱ هزار میلیاردتومانی دولت به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر

0

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: دولت تاکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان به این صندوق بدهکار است که برای تسویه آن تنها با دادن یک درصد از سهام پالایشگاه خلیج فارس می تواند این بدهی را تسویه کند.

بیت اله برقراری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تلاش داریم مانع از انباشتگی مطالبات صندوق از دولت شویم اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان با توجه به حمایت های دولت در تلاش است تا سهم ۱۰ درصدی دولت برای بیمه جامعه هدف خود را به موقع دریافت کند تا بتواند به تعهدات و مسولیت اجتماعی خود به موقع عمل کند.

وی با بیان اینکه پایداری ارایه خدمات و تنوع بخشی به ان و نیز توسعه جامعه هدف از رویکردهای این صندوق است؛ ادامه داد: اکنون به ازای هر مستمری بگیر در صندوق ۱۱ بیمه پرداز وجود دارد و از این نظر در وضعیت خوبی هستیم اما در تلاشیم با جذب یک میلیون بیمه شده جدید این نسبت را به ازای هر مستمری بگیر به ۲۰ بیمه پرداز افزایش دهیم‌.

برقراری توضیح داد: دولت به ازای هر بیمه شده ۱۰ درصد حق بیمه و فرد بیمه شده نیز ۵ درصد از ان را پرداخت میکند که این مبلغ در قالب ۸ سطح تقسیم شده است.

به گفته وی، دولت در پایین ترین سطح دستمزد به ازای هر فرد ۱۰۰ هزار تومان و در بالاترین سطح دستمزدی که معادل ۲میلیون و ۶۴۰ هزار تومان است ۲۶۴ هزار تومان حق بیمه پرداخت می کند. افراد بسته به میل خود می تواند سطوح درآمدی را انتخاب و بر اساس ان حق بیمه خود را پرداخت کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر با بیان اینکه دولت امسال سطح درامدی را برای افراد ۶۰ درصد افزایش داد گفت: این اقدام منجر به افزایش مستمری برای افرادی که مشمول دریافت ان هستند شده است.

برقراری جامعه هدف را کشاورزان ساکن و غیر ساکن، روستاییان، عشایر و جمعیت ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر دانست و گفت: این جامعه از ذخایر، مولدان تولید و امنیت غذایی کشورند و یک سوم جمعیت کشور را شکل می دهند.
وی ادامه داد: وظیفه ما بیمه اجتماعی این افراد و نه محصولات آنان است. به این معنا که برای آنان مستمری بازنشستگی یا بازماندگان پرداخت می شود.

برقراری اظهار داشت: بیمه درمان این افراد از طریق بیمه سلامت است اما در تلاشیم در آینده بتوانیم این بودجه در اختیار صندوق قرار گیرد تا بیمه پایه درمان نیز از این طریق انجام شود و اساسنامه نیز این اجازه را داده است.

برقراری تاکید: تلاش داریم تا بودجه بیمه درمان افراد را از بیمه سلامت به این صندوق منتقل کنیم که برای تحقق ان در حال رایزنی با مجلس برای تصویب قانون در این باره هستیم چرا که قادریم بر اساس منابع خودمان خرید راهبردی خدمات سلامت داشته باشیم و دفترچه بیمه درمان نیز صادر کنیم.

به گفته وی، برای بهره مندی افراد جامعه هدف از پوشش بیمه تکمیلی نیز در تلاشیم مستمری بگیران و بازنشستگان بیمه تکمیلی دریافت کنند که در حال طی مراحل قانونی انجام آن هستیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: تاکنون دو میلیون بیمه شده داریم که از این تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال هستند

به گفته وی، در سال جدید یک میلیون بیمه شده جدید به این صندوق اضافه شود که این عدد معادل عملکرد ۱۰ سال گذشته این صندوق است.

وی اضافه کرد: ما ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حق بیمه دریافت می کنیم که از این مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ان را بیمه شده پرداخت و مابقی از سوی دولت پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: این مبلغ در سهام فولادی، بورس و سهام دارای مزیت در حال سرمایه گذاری است و تاکنون سرمایه گذاری های انجام شده از موفقیت بالایی برخوردار بوده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید