یارانه‌ها در سال ۱۴۰۱ بیشتر می‌شود؟

0

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز بازتوزیع یارانه به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته است که برای ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت می‌شد.

مسعود میرکاظمی گفت: میزان یارانه‌ای که اکنون باز توزیع می‌شود، بسیار بیشتری از چیزی است که باید به ارز ترجیحی داده می‌شد؛ یعنی اگر میزان کل یارانه‌ها از نظر ریالی، به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان برسد و ما به التفاوت نرخ ارز را ۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم، میزان کل یارانه‌ها بیش از ۲۲ میلیارد دلار می‌شود که قبلاً این میزان هزینه نمی‌کردیم.

او گفت: مطلب اصلی که بحث اصلاح پرداخت نقدی یارانه‌ها، تامین کسری بودجه نیست؛ بلکه این است که دولت از کف بازار بیرون می‌رود و دیگر واردکننده و توزیع کننده نخواهد بود که باید این اقدامات به بخش خصوصی سپرده شود.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، یارانه قبلا در ابتدای زنجیره توزیع پرداخت می‌شد و به دست مردم نمی‌رسید؛ یعنی به جایی خارج از مرز‌ها و شبکه توزیع می‌رفت، ولی اکنون به خود مردم می‌رسد و هدر نمی‌رود.

پرداخت یارانه‌های نقدی از اردیبهشت امسال با تغییر رویه مواجه شده هر ماه با شیوه جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود؛ این یارانه برای سه دهک پایین به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار و شش دهک بعدی ۳۰۰ هزار تومان است.

باشگاه خبرنگاران

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید