عضو يت 44 درصد جامعه هدف عضو صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير سمنان

0

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان گفت: 44 درصد جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در این صندوق عضویت دارند و تحت حمایت آن قرار دارند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛سمنان ،محمد فرزاد روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان گفت: 36 هزار و 979 نفر از روستاییان و عشایر استان در این صندوق بیمه اجتماعی عضویت دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان ابراز داشت: شمار بیمه‌شدگان نشانه بهبود و ارتقای فرهنگ بیمه در بین کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان است و البته باید در زمینه فرهنگ‌سازی ترغیب روستاییان، کشاورزان و عشایر استان به بیمه اجتماعی بیش از پیش تلاش شود.

وی ادامه داد: شمار زیادی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر در استان سمنان زندگی می‌کنند که تعدادی از آنان تحت پوشش بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان هستند.
وی بیان کرد:  ترویج فرهنگ بیمه تامین اجتماعی در بین جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان یک ضرورت است و انتظار می‌رود رسانه بیش از پیش در این زمینه همراه این صندوق باشد.
فرزاد تصریح کرد: نگاه اختیاری به بیمه تامین اجتماعی  برای جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان  باید در این قشر اصلاح شود چرا که بیمه در واقع کمک‌خرج افراد در دوران کهولت سن و ناتوانی خواهد بود.
وی یادآور شد: استان سمنان از لحاظ فرهنگی، سطح سواد، رفاهی و زیرساختی مانند برخورداری از اینترنت، شبکه توزیع آب، برق، گاز و بهداشت جزو استان‌های برتر کشور است، اما از لحاظ بیمه استقبال جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مطلوب نیست.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان با اشاره به اینکه سه هزار و 38 نفر مستمری بگیر، یکهزار و 62 نفر بازنشسته این صندوق هستند اضافه کرد: 67 هزار نفر در استان سمنان جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان محسوب می شوند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان گفت: 27 کارگزار در نقاط مختلف استان وجود دارد و افراد می‌توانند برای عضویت در صندوق به این مراکز مراجعه کنند.
به گفته فرزاد، بیمه نوعی آینده‌نگری برای دوران پیری، ازکارافتادگی و دوران فوت سرپرست خانواده است و موجب می‌شود کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کمتر درگیر مسایل این قشر شوند.
وی خاطرنشان کرد: عشایر، روستاییان و کشاورزان با پرداخت ماهانه حداقل 500 تا 133 هزار ریال حق بیمه می‌توانند خود را بیمه اجتماعی کنند.
فرزاد افزود: شرط سنی بین 18 تا 50 سال برای خانم و آقا، سکونت در مناطق روستایی، عشایری، شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و کارگران کشاورزی از جمله افزاد جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید