تامین هزینه درمان زوج‌های نابارور توسط بیمه‌ها

0
در حال حاضر، ۹۰ درصد هزینه‌های تشخیصی و درمانی زوج‌های نابارور توسط بیمه‌ها و ۱۰ درصد باقیمانده توسط بیمار پرداخت می‌شود.

سیدجلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون بهداشت و درمان اظهار داشت:‌ در این جلسه با حضور مسؤولان معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر، آخرین وضعیت درمان زوج‌های نابارور و توسعه مراکز درمان ناباروری بررسی شد.

وی ادامه داد:‌ بر اساس مباحث مطرح شده، اینطور جمع‌بندی شد که سازمان برنامه و بودجه کشور باید اعتبارات تشخیص و درمان زوج‌های نابارور را به موقع تخصیص دهد تا مراکز دولتی و خصوصی امکان ارائه خدمات را داشته باشند و سازمان‌های بیمه‌گر و معاونت درمان وزارت بهداشت نیز بتوانند به تعهدات خود عمل کنند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد:‌ بر اساس گزارش ارائه شده، در حال حاضر 90 درصد هزینه‌های تشخیصی و درمانی زوج‌های نابارور در مراکز درمانی دولتی توسط بیمه‌ها و 10 درصد باقیمانده توسط بیمار پرداخت می‌شود و قرار شد در خصوص مناطق محروم، 10 درصد فرانشیز پرداختی توسط بیمار نیز از محل اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی بیماری‌های صعب‌العلاج تأمین و پرداخت شود.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: مشکلی که در این باره وجود دارد این است که سازمان تأمین اجتماعی 90 درصد هزینه درمان مراجعین به مراکز تحت پوشش این سازمان را پرداخت می‌کند و اگر افراد به سایر مراکز دولتی مراجعه کنند، تنها 70 درصد هزینه درمان آنها را پرداخت می‌کند؛ لذا قرار شد از طرف کمیسیون مکاتبه و ابلاغ شود که افراد دارای بیمه تأمین اجتماعی در هر مرکزی اعم از مراکز تابعه تأمین اجتماعی و غیر آن، حداکثر 10 درصد فرانشیز پرداخت کنند و 90 درصد مابقی توسط این سازمان تأمین شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر ضرورت تأمین اعتبار کافی از سوی سازمان برنامه و بودجه برای عملیاتی شدن قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و نیز درمان زوج‌های نابارور گفت: بر اساس گزارشی که امروز ارائه شد، در حال حاضر در تمام مراکز استان‌ها حداقل یک مرکز درمان زوج‌های نابارور فعال است که بخش عمده آنها دولتی و تحت پوشش جهاد دانشگاهی هستند و در جلسه امروز تأکید شد، برای تجهیز و ارتقاء کمی و کیفی این مراکز برنامه‌ریزی شود و الزام قانونی برای عقد قرارداد مراکز درمانی خصوصی با سازمان‌های بیمه‌گر نیز ایجاد شود.

میرمحمدی در ادامه به دستور کار دوم کمیسیون بهداشت و درمان درباره بررسی آخرین وضعیت اجرای قانون جامع حمایت از معلولان اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارشی که امروز سازمان بهزیستی به کمیسیون ارائه کرد، بخش قابل توجهی از دستگاه‌ها تکالیف مقرر در این قانون را انجام نداده‌اند.

وی افزود: بر این اساس، قرار شد سازمان بهزیستی طی دو هفته آینده گزارش جامعی در این زمینه به کمیسیون ارائه دهد تا کمیسیون بهداشت و درمان پس از جلسه با این دستگاه‌ها و جمع‌بندی موضوع، در صورت احراز کم‌کاری و اهمال، هم گزارش آن را به کمیسیون اصل 90 ارائه دهد و هم گزارش نظارتی جامعی در صحن مجلس قرائت کند تا اقدامات نظارتی در صحن مجلس توسط نمایندگان انجام گیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید