تمدید مهلت بیمه کشاورزی در استان گیلان / ۴۳ هزار نفر از شالیکاران خود را بیمه کردند

0

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان گیلان با اشاره به تمدید بیمه شالیزاری در استان گیلان گفت: مهلت بیمه شالیزارها و باغات چای در استان گیلان تا روز گذشته بوده ولی با تلاش‌های صورت گرفته تا ۱۵ خرداد تمدید شد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ پیمان عبداللهی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انجام بیمه کشائرزی کمک بسیار زیادی به کشاورزان در صورت بروز خسارت می‌کند، اظهار کرد: هر ساله به دلیل خشکسالی و برخی دیگر اتفاقات ممکن است شالیکران بخشی از محصول خود را از دست می‌دهند لذا انجام بیمه کشاورزی می‌تواند بسیار به شالیکاران کمک کند.
وی با اشاره به تمدید بیمه شالیزاری در استان گیلان گفت: مهلت بیمه شالیزارها و باغات چای در استان گیلان تا روز گذشته بوده است ولی این مهم با تلاش‌های صورت گرفته تا ۱۵ خرداد تمدید شد.
معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان گیلان از انجام بیمه شالیکاری توسط ۴۳ هزار نفر از شالیکاران خبر داد و افزود: بر اساس آمار تاکنون ۴۳ هزار نفر از شالیکاران گیلان با سطح زیر کشت ۳۶ هزار هکتار شالیزارها و سه هزار و ٧٠٠ چایکار با سطح دو هزار و ۴۰۰ هکتار باغات چای خود را بیمه کردند.

به گفته عبداللهی، برخی از خزانه‌های برنج در فصل سرما با خسارت مواجه شده بودند که همکاران  ما در بررسی میزان برآورد خسارت هستند.

وی، نقش بیمه کشاورزی در آسودگی کشاورزان در انجام فرآیند کشت را  بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: سالانه ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای در کشور توزیع می‌شود که از این میزان ٩٠ درصد در مزارع چای گیلان حاصل شده و همچنین  گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌ است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید