400 هزار کارگر ساختمانی به‌شرط اصلاح قانون بیمه می‌شوند

0

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی جدید با اصلاح قانون در مجلس بیمه می‌شوند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس شورای اسلامی در حال اصلاح است که در صورت اصلاح آن، ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی جدید بیمه می‌شوند.

وی افزود: در ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم بعضی‌ها پیش‌بینی می‌کردند که دولت با شرایط اقتصادی کنونی امکان پرداخت حقوق‌ها را نخواهد داشت، در حالی که تاکنون حقوق و مستمری بازنشستگان در شرایط مطلوب پرداخت شده و مهم‌ترین مسأله وزارت کار در شرایط کنونی پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در زمان مقرر است.

تخصیص ۲۰۰ سری جهیزیه به افراد تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: میزان پرداختی مستمری بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی کشور حدود ۷۰ درصد حقوق پرداختی دولت به کارکنان فعلی بوده و پرداخت مستمری بازنشستگان سرموقع انجام می‌شود.

عبدالملکی تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال به استان اردبیل جهت تهیه ۲۰۰ سری جهیزیه به افراد تحت پوشش بهزیستی استان تخصیص می‌یابد و علاوه بر این ۱۷۰۰ متقاضی پشت نوبت بهزیستی استان اردبیل هم تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی گفت: با توجه به اختصاص سهمیه احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای کارگران استان اردبیل، تاکنون ۷۰۰ نفر به این منظور ثبت‌نام کرده‌اند و بقیه افراد نیز پس از ثبت‌نام مشمول این طرح خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید