700 هزار نفر بیمه شده جدید تامین اجتماعی/ چند زوج نابارور خدمات درمانی دریافت کردند؟

0

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی از بیمه شدن 700 هزار نفر خبر داد.

 میرهاشم موسوی مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست با رسانه‌ها، اظهار کرد موضوع پوشش بیمه‌های همگانی برای آحاد جامعه بسیار مهم است امروز مفتخریم بیش از ۱ میلیون بیمه شده جدید وارد سیستم بیمه ای این سازمان شده‌اند که ۷۰۰ هزار بیمه شده جدید داشتیم که این آمار متعلق به شش ماهه دوم بوده است که بسیار کار بزرگی است و در عرصه‌های مختلف صورت گرفته است.

وی افزود: هوشمند سازی تامین اجتماعی نیز بسیار حائز اهمیت است، افزود ما به حداقل رساندن مداخلات انسانی در امور کارها است و می خواهیم تسهیل گری شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تا پیش ایجاد این سامانه، برخی از کارفرمایان می گفتند که ابلاغ‌ها به آنها نرسیده و حتی در برخی اوقات منجر به جریمه می‌شدند که این سامانه به آنها کمک می‌کند تا دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: با یکپارچگی سامانه های سازمان تامین اجتماعی اختلافات میان کارفرمایان و سازمان به حداقل و حتی به عدد صفر می رسد.

وی اضافه کرد:  تعداد کمی از کارگاه ها به دلایلی احتمالا تعطیل هستند که از نظر قانون دوماه فرصت دارند که بتوانند در این سامانه ثبت نام کنند، حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه فعال ثابت در کشور داریم‌.

موسوی درباره وصول معوقات و بدهی کارگاه‌ها توضیح داد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان معوقات و بدهی کارگاه ها وصول شده و مقرر شده ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت در قالب سهام به تامین اجتماعی واگذار شود که اقدامات انتقال ۷۲ هزار میلیارد آن صورت گرفته است.

وی یادآور شد: نگرانی از واگذاری شرکت های زیان ده را داشتیم که در گذشته رخ می‌داده است. اما در این واگذاری با کمک دولت سیزدهم شرکت های با زیان دهی بالا در لیست واگذاری ها را شناسایی کردیم و به جای آن شرکت های خوبی در پتروشیمی و غیره به ما واگذار شد.

موسوی افزود: از سوی دیگر امسال برنامه منسجمی برای وصول مطالبات معوق کارگاهی و غیره داریم و در حال رصد اوضاع هستیم تا بدهی های معوقی که سالها باقی مانده پیگیری شوند. بدهی کارگاه‌های ما بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پوشش داروهای بیماران خاص، اظهار کرد: ارائه خدمات دارویی به بیماران خاص یکی از اقدامات مهم سازمان است. در همین راستا ما دو هدف را پیگیری می‌کنیم نخست توسعه کمی و کیفی خدمات و دیگری کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان و حتی به صفر رساندن آن است، در حال حاضر هزینه بیماران خاص در بخش درمان مستقیم صفر است و در بخش درمان غیرمستقیم سعی می‌کنیم با انجام نظارت، رویکرد را به سمتی ببریم که پرداختی از جیب بیمار کم شود. خدمات تخصصی و تکمیلی در درمان ناباروری نیز تماما تحت پوشش بیمه رفته و بیش از 6200 نفر خدمات تخصصی در این بخش دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: داروهای جدیدی برای بیمه شدگان تحت پوشش قرار گرفته است. برخی را اخیرا شورای عالی بیمه تصویب کرده و برخی داروها را نیز از قبل بدون مصوبه تحت پوشش قرار داده بودیم و بیمه سلامت هم آنها را تحت پوشش برد. دولت تاکید دارد بحث درمان را جدی بگیریم. یکی از راهبردهای خود ما هم همین است.

موسوی تاکید کرد: در حوزه دارو مشکلاتی داریم و حضوری رصد میکنیم. گاهی برخی داروخانه ها به علت قطعی برق و غیره بیمه شدگان را ناچار میکنند آزاد بپردازند که در تلاشیم با رصدهای حضوری این مشکلات را کاهش دهیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید