سخنی با مدیران صنعت بیمه

0

بیمه پاسارگاد صورت های مالی حسابرسی نشده خود را منتشر کرد، بررسی این صورت ها حاوی نکاتی است که توجه به آن خالی از لطف نیست تا شاید برخی مدیران این صنعت که طبل رسوایی شان به صدا درآمده ولی با اصرار به صندلی های مدیریتی چسبیده اند، اندکی حیا کنند.

به گزارش نبض بیمه، صورت های مالی حسابرسی نشده براس سال مالی منتهی به 29 اسفند 1400 بیمه پاسارگاد منتشر شد و این شرکت در سال 1400 موفق به تحقق eps 1101 ریالی به ازای هر سهم شده که نسبت به دوره مشابه قبلی رشد 32 درصدی داشته است.

 درآمد حق بیمه «بپاس» با رشد 40 درصدی 28172 میلیارد ریال و حق بیمه خالص بپاس 24565 میلیارد ریال گزارش شده و سود خالص این شرکت با رشد 32 درصدی 33700 میلیارد ریال گزارش شده است.

و اما نکته درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای این شرکت است که با رشد 28 درصدی در حالی 25641 میلیارد ریال گزارش شده که برخی مدیران نالایق این صنعت دلیل کاهش عجیب سودآوری شرکت را ناشی از کاهش سود سرمایه گذاری ها و وضعیت بازار سرمایه می دانند.

صد البته گرچه روند نزولی بازار سرمایه مردم عادی را بیچاره کرد و سرمایه اندک بسیاری را سوخت لیکن برای برخی مدیران صنعت بیمه بهانه ای عالی فراهم کرد تا بجای آنکه زبانی الکن داشته باشند با گستاخی هر چه تمامتر فرافکنی کنند و عدم توانایی خود در ایجاد ارزش افزوده برای منابع بیمه ای و استفاده از فرصت های سرمایه گذاری را گردن بورس بیندازند.

گرچه بارها در سال گذشته نسبت به عدم تکرار سودهای عالی شرکت های بیمه ای هشدار داده شد لیکن عملکرد و صورت های مالی برخی مدیرانی که ادعایشان گوش فلک را پر کرده، در حقیقت بسیار شرم آور است.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید