شفاف سازی بیمه آسیا از بررسی خسارت گوی شناور جاسک

0

بیمه آسیا افشای  در اعلامیه ای در کدال از بررسی خسارت گوی شناور منطقه جاسک توسط کارشناس بیمه مرکزی خبر داده و  سهم نگهداری این شرکت را 168 میلیارد تومان در صورت قطعی شدن شرایط پوشش بیمه نامه اعلام کرده است، این در حالی است که روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس پیش از این مفقود شدن این گوی را تکذیب کرده بود.

به گزارش نبض بیمه، بیمه آسیا در شفاف سازی از اعلام خسارت یکی از بیمه گذاران این شرکت در حوزه بیمه های انرژی خبر داده و پس از ارجاع خسارت به منظور بررسی  به کارشناس مورد تأیید بیمه مرکزی و طبق اظهارنظر ارسالی کارشناس مزبور در تاریخ 29‏/01‏/1401 علت خسارت مشخص نبوده و اظهارنظر در خصوص پوشش یا عدم پوشش خسارت و همچنین میزان خسارت (درصورت اثبات شرایط پوشش) مطابق مفاد بيمه نامه به زمان و بررسي بيشتري نياز است

همچنین بیمه اسیا اذعان کرده که بر اساس مقررات حاکم و روش های مدیریت ریسک، در صورت قطعی شدن شرایط پوشش بیمه نامه، حداکثر خسارت سهم نگهداری این شرکت به میزان 45‏/27% از خسارت وارده به مبلغ تقریبی 168 میلیارد تومان خواهد بود.

لازم به ذکر است که اواخر دی ماه اخباری مبنی بر مفقود شدن گوی شناور پایانه نفتی جاسک در فضای رسانه‌ای، منتشر شد که روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس این اخبار را تکذیب و اعلام کرد، گوی از سطح قبلی خود در دریا پایین تر رفته است و تأسیسات دریایی پایانه نفتی جاسک شامل گوی شناور و اتصالات زیرآبی آن در موقعیت دریایی این پایانه قرار دارند.

بر اساس اعلامیه روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، پس از وقوع طوفان و شرایط آب و هوایی نامناسب منطقه، مخازن شناورساز «بویانس» گوی شناور دچار آب‌گرفتگی شده و گوی شناور در ارتفاعی پایین‌تر از سطح آب قرار گرفته است.
همچنین اتصالات نفتی و لنگری گوی پایانه نفتی جاسک سالم بوده و هیچ‌گونه نشت نفت یا تغییر در موقعیت این گوی حاصل نشده است. علت این آبگرفتگی در دست بررسی بیشتر است.

البته افشای این موضوع از طرف بیمه آسیا موید خسارتی است که به این گوی وارد شده و البته پیش از این روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس این موضوع را تکذیب کرده بود.

به گزارش نبض بیمه، بررسی عملکرد بیمه آسیا در فروردین ماه سال جاری حکایت از دریافت 7881 میلیارد ریال حق بیمه و پرداخت خسارت 4045 میلیارد ریال داشته است که در مقایسه با ماه گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

این در حالی است که حق بیمه آسیا در اسفند سال گذشته بیش از 16259 میلیارد ریال بوده و خسارت پرداختی نیز 10982 میلیارد ریال ثبت شده بود.

حق بیمه ثالث اجباری با سهم 41 درصدی در پرتفوی بیمه ای آسیا بیشترین رقم را به خود اختصاص داده و پس از آن بیمه بدنه خودرو با 12 درصد و بیمه درمان با 11 درصد بیشترین سهم را در پرتفوی این شرکت داشته اند.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید