سالانه ۳۰۰۰ کرمانشاهی از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند

0

 سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به ممنوع بودن دریافت چک سفید امضاء‌ از کارگران توسط کارفرما گفت: سالانه ۳۰۰۰ نفر در استان کرمانشاه از مزایای بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

مختار احمدی با اشاره به اینکه نیروی انسانی مهمترین عامل شناخته شده در سطح سازمانی و شرکت‌ها است و اصلی‌ترین رسالت وزارت تعاون صیانت از نیروی کار است اظهار داشت: شورای عالی کار در اسفند سال گذشته برای حداقل دستمزد 57 درصد افزایش اعمال کرد و به همین دلیل براساس اصل سه جانبه گرایی نشست و تعاملی با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شده و تعامل خوبی بین این دو گروه وجود دارد.

وی با بیان اینکه دو مؤلفه نرخ تورم و سبد معیشت خانوار در تعیین حداقل دستمزد مؤثر است عنوان کرد: دولت بسته تشویقی تدوین کرده و در صورت ابلاغ در جهت حمایت از کارفرمایان اجرا می‌شود و با افزایش دستمزدها در استان کرمانشاه کمترین تعدیل نیرو گزارش شده است.

احمدی گفت: براساس نامگذاری سال به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین برنامه‌های خوبی تدوین شده و پارک علم و فناوری به عنوان دبیر ستاد تولید دانش‌بنیان فعالیت می‌کند و کارگران نخبه می‌توانند برای توسعه ایده خود به پارک علم و فناوری مراجعه کنند.

احمدی با اشاره به اینکه بازرسان با بازرسی از واحدها اجرای صحیح قانون کار و حوادث ناشی از کار را رصد می‌کنند بیان کرد: اداره روابط کار نیز به شکایات و اختلافات بین کارگر و کارفرما رسیدگی می‌کند.

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استن کرمانشاه گفت: شرکت‌های خدماتی هر سال باید تأیید صلاحیت را دریافت کنند و عملکرد سال گذشته هر شرکت بررسی می‌شود و در صورت عدم رعایت حق کارگر رد صلاحیت می‌شود.

احمدی با بیان اینکه بازرسان به عنوان بازوان توانمند در حمایت از قشر کارگر فعالیت می‌کنند گفت: چنانه کارگری به هر دلیلی اخراج شود تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرد و سالانه 3000 نفر در استان از مزایای بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید