انحراف ۵۰ درصدی بودجه‌ای در حوزه بیمه رانندگان تاکسی

0

یکی از معضلاتی که رانندگان درون و برون شهری همیشه با آن رو‌به‌رو بودند، حضور افراد غیرراننده به عرصه مسافرکشی است تا جایی که داد بسیاری از افرادی که مشخصاتشان در سیستم‌های تاکسیرانی ثبت شده است و به عبارتی راننده محسوب می‌شوند درآمده که چرا افراد غیر در ساعات فراغت از شغلشان در مسیرهای آنان اقدام به مسافرکشی کرده و حقوق آنها را ضایع می‌کنند.

  این امر تا جایی پیش رفته که انحرافی عظیم در بیمه رانندگان درون و برون شهری رخ داده است و افراد که بحق باید از تسهیلات بیمه رانندگان بهره‌مند شوند، دستشان از حقوقی که دارند کوتاه شده است. مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درخصوص چالش‌های رانندگان برای استفاده از خدمات بیمه به «ایران» می‌گوید: چندین سال است در مورد  بیمه رانندگان چالش‌هایی با سازمان تأمین‌اجتماعی داشته‌ایم. یکی از این چالش‌های اساسی عدم به‌روز‌رسانی فهرست بیمه رانندگان از سال‌های گذشته تاکنون در سازمان تأمین‌اجتماعی بوده است. براساس آخرین اقدامات صورت گرفته در سنوات گذشته حدود ۵۰درصد از افرادی که با عنوان راننده، بیمه دریافت می‌کنند در هیچ یک از بانک‌های اطلاعاتی موجود در وزارت کشور در مجموعه رانندگان حمل‌ونقل عمومی شهری قرار ندارند، از این‌رو درخواست ما از سازمان تأمین‌اجتماعی این است که آنها را از چرخه بهره‌مندی از بیمه حذف و رانندگان واقعی تاکسی را که فاقد بیمه هستند، جایگزین نماید. اگر این انحراف ۵۰درصدی بودجه‌ای در حوزه بیمه رانندگان تاکسی برطرف شود، مشکل همه رانندگان تاکسی که چند سال است در انتظار بیمه شدن هستند، برطرف خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که موضوع پایش لیست رانندگان بیمه شده تا چه حد از سوی اتحادیه تاکسیرانی پیگیری شده است، می‌گوید: ما همواره پیگیر این پایش بیمه‌ای هستیم تا افرادی که ناحق از این سهمیه استفاده می‌کنند حذف شوند تا بتوانیم با همین اعتباری که دولت مصوب کرده است این ظرفیت را ایجاد کنیم که رانندگانی که فاقد بیمه هستند از مزایای بیمه برخوردار شوند. خوشبختانه در اواخر سال گذشته ابلاغیه‌هایی توسط سازمان تأمین‌اجتماعی به استان‌ها ارسال شده است و امیدواریم در ابتدای سال‌جاری این همکاری سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داشته باشد تا بتوانیم با اجرای فرایند حذف راننده‌نماها  و اضافه کردن رانندگان واقعی، ظرفیت‌هایی را برای رانندگان تاکسی فعالی که بیمه نیستند ایجاد کرده و مشکل بیمه این افراد را مرتفع سازیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید