عضو کمیسیون برنامه: نیمی از رانندگان تاکسی بیمه نیستند

0

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نیمی از رانندگان تاکسی بیمه نیستند و خودشان هزینه بیمه خویش فرما را پرداخت می‌کنند.

جعفر قادری در گفتگو با برنامه” بلامانع رادیو جوان” در خصوص بیمه رانندگان تاکسی تصریح کرد: لیست رانندگان تاکسی سازمان تامین اجتماعی از سال ۹۲ به روز رسانی نشده است این در حالی است که نیمی از رانندگان بیمه هستند و نیمی دیگر باید با هزینه‌های بالا، بیمه خویش فرما انجام دهند.
وی افزود: این رانندگان باید سهم کارگر و کارفرما در بیمه خویش فرما را خودشان پرداخت کنند که تقریبا دو میلیون تومان می‌شود و شاید برای این قشر پرداخت این مبلغ کمی سخت باشد؛ باید این سهم سه قسمت بشود یعنی حدود ۹ درصد آن را رانندگان و مابقی را دولت و شهرداری پرداخت کنند.
قادری ادامه داد: رانندگان دارای بیمه خویش فرما باید ۲۷ درصد مبلغ بیمه را خودشان پرداخت کنند، دولت تا سال ۹۲ سهم کارفرما را پرداخت می‌کرد، ولی از این سال به بعد کمکی نمی‌کند این در حالی است که در کنار گلایه‌های رانندگان تاکسی، شهرداری‌ها هم گله مندند چرا که معمولا در دنیا هزینه حمل و نقل عمومی به سه قسمت تقسیم می‌شود؛ یک قسمت شهرداری، یک قسمت دولت و یک قسمتش را هم مردم پرداخت می‌کنند، این مشکل در بخش هزینه‌های اداره مترو و اتوبوس هم وجود دارد و آنجا هم دولت از پرداخت تعهداتش طفره می‌رود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به ویژه در بخش اتوبوسرانی و مترو است که جنبه عمومی تری دارند، اما دولت در این بخش نیز به علت مشکلات مالی نتوانسته به تعهدات خود عمل کند لذا شهرداری‌ها هم گله مندند؛ بنابراین تا زمانی که وضعیت بودجه دولت بهتر نشود شاید چشم اندازی برای پرداخت این هزینه‌ها وجود نداشته باشد چراکه منابعی برای جبران این بی عدالتی وجود ندارد.
وی با اشاره به مشکلات بیمه قالیبافان نیز تصریح کرد: دولت قبلا تعهداتی را درباره بیمه درمانی زنان سرپرست خانوار پذیرفته بود، ما هنوز نتوانسته ایم دهک‌های پایین درآمدی را کاملا تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دهیم و حتی بیمه درمانی شان را پوشش بدهیم؛ هزینه‌ها زیاد است و محدودیت منابع وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید