تعیین پزشک خانواده برای ۱۵۶ هزار بیمه‌شده سلامت در همدان

0

مدیرکل بیمه سلامت همدان از تعیین پزشک خانواده برای ۱۵۶ هزار بیمه‌شده سلامت در استان خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛سعید فرجی در همدان از آغاز طرح پزشک خانواده شهری در استان برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی خبر داد و اظهار کرد: این طرح باعث می‌شود افراد سریعتر، راحت‌تر و با هزینه کمتر از بیماری خود برای درمان مطلع شوند که در این صورت بخش عمده‌ای از هزینه‌های سلامت از سبد خانوار مردم کم خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده آن طور که باید نهادینه نشده و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد گفت: برخی از پزشکان متخصص مردم را به پزشکان دیگری ارجاع می‌دهند که در واقع همان کار پزشک خانواده را انجام می‌دهند اما بهترین مشاور و تشخیص‌دهنده نحوه پیگیری درمان همه بیماری‌ها ، پزشک خانواده افراد است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با تاکید به اینکه برخی بیماری‌ها را پزشک خانواده به راحتی تشخیص می‌دهد و نیاز به مراجعه به پزشک متخصص نیست عنوان کرد: پزشک خانواده، بیماران خود را با رویکرد علمی بهتر از دیگران می‌شناسد و در واقع پزشک متعمد یک خانواده است.

وی سریعترین و کم‌هزینه‌ترین مسیر در تشخیص و درمان بیماری را مسیری دانست که توسط پزشک خانواده ترسیم شود گفت: کاهش مراجعات غیرضرور و کاهش هزینه‌ها با اجرای این طرح مشهود است ضمن اینکه درخواست‌هایی مانند انواع تصویربرداری و سی تی اسکن برای تشخیص بیماری برای فرد عوارض در پی خواهد داشت.

فرجی با اشاره به اینکه مردم باید قبل از وقوع بیماری اقدام به ثبت‌نام کنند تا از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند گفت: در استان ۲۰۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی مشمول طرح پزشک خانواده شهری هستند که تاکنون ۱۵۶ هزار نفر از جمعیت به ۹۳ پزشک خانواده منتسب شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از نام پزشک خانواده خود مطلع شوند گفت: افراد باید از این پس برای دریافت خدمات درمانی به صورت بیمه‌ای صرفاً به پزشک خانواده خود مراجعه کنند و پزشک خانواده، در صورت نیاز  بیمار را به متخصص مربوطه ارجاع خواهد داد.

فرجی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری این گروه از بیمه شدگان علاوه بر مراکز درمانی دولتی می توانند از خدمات بخش خصوصی هم بهره مند شود که افراد می‌توانند نیز برای آگاهی از قوانین سازمان بیمه سلامت به سایت اداره کل به آدرس http://hm.ihio.gov.ir مراجعه کنند.

 

فارس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید