روند عقد قرارداد تامین اجتماعی با پزشکان

0

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به روند عقد قرارداد تامین اجتماعی با پزشکان و پیوستن آنها به طرح نسخه نویسی الکترونیک توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تسهیلات تشویقی که در ابتدای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک برای پزشکان و داروخانه ها درنظر گرفته شده بود همچنان برقرار است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایسنا، شهرام غفاری،  با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد نسخ به صورت الکترونیک نوشته می‌شوند اظهار کرد: تعدادی پزشک هستند که با تامین اجتماعی طرف قرارداد نیستند و یک علت، همین است.

وی افزود: هرچند به موجب قانون از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ باید تمام پزشکان نسخه الکترونیک بنویسند مگر قطعی برق، اینترنت و نظایر آن رخ داده باشد که استثنا خواهد بود.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به روند عقد قرارداد با پزشکان گفت: این روند بسیار عالی و آسان است و هرپزشکی متقاضی باشد وارد سامانه شده و اقدام به درخواست عقد قرارداد می‌کند که و ظرف یک هفته قرارداد با وی منعقد می‌شود.

غفاری درباره اینکه همکاری پزشکان بخش خصوصی با نسخه نویسی الکترونیک چه طور بوده است؟ اظهار کرد: استقبال چندان چشمگیر نبوده است. یک علت این است که گروهی از پزشکان مایل نیستند با ما قرارداد ببندند؛ مشکل هم در فرایند عقد قرارداد ما نیست که بگوییم مشکل است بلکه تصور می‌کنند وقتی می‌توانند مستقیم از بیمار پول نقد بگیرند چرا باید از بیمه با تاخیر دریافت می‌کنند.

وی افزود: بنابراین لازمه رفع این مشکل این است که بیمه‌ها نیز بتوانند مطالبات را در بازه زمانی تعریف شده‌ای پرداخت کنند، ما بعضا دچار تاخیر می‌شویم که موجب عدم تمایل برخی پزشکان برای عقد قرارداد است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برخی دیگر نیز از قواعد جاری ما گله‌مند هستند گفت: بنابراین لازم است بیمه‌ها در قوانین‌شان بازنگری کنند. البته از دیدگاه یک کارشناس، معتقدم آن دسته از پزشکانی که با ما قرارداد همکاری نمی‌بندند نباید مجاز باشند برای بیمه‌شدگان ما دارو تجویز کنند. وقتی آنها خود را مقید به قرارداد نمی‌دانند نباید اجازه پیدا کنند که برای بیمه هزینه تراشی کنند.

غفاری افزود: این احتمال وجود دارد که اگر شرایط بهتر شود در آینده از پزشکان بخواهیم که تصمیم بگیرند که یا با ما همکاری نداشته باشند و یا اگر همکاری دارند در چارچوب مشخصی باشد. ما هم باید قواعد را تسهیل و پرداخت ها را به روزتر کنیم.

وی درباره تداوم تسهیلات تشویقی که در ابتدای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک برای پزشکان و داروخانه ها درنظر گرفته شده بود گفت: این تسهیلات همچنان وجود دارد و پرداخت به پزشکان و داورخانه به صورت ماهانه انجام می شود و ما تا دهم هرماه باید هزینه نسخ الکترونیک ماه قبل را پرداخت کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید