آخرین وضعیت «بیمه بیکاری»/ بازرسان دیگر حق مراجعه به “در منازل” را ندارند

0

معاون اداره کل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تا ابتدای اسفندماه سال گذشته ۱۸۰ هزار مقرری بگیر «بیمه بیکاری» داشتیم گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری صرف شده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛محمد بایندریان درباره آخرین وضعیت برقراری بیمه بیکاری توضیح داد و اظهار کرد: تا ابتدای اسفندماه سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری داشتیم و از ابتدای سال بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت این مقرری هزینه شده است.

وی افزود: به روال عادی قبل از کرونا بازگشته‌ایم؛ کارفرمایان همکاری و نیروی کاری خود را حفظ کردند و اگر کارگرانی دو ، سه ماه بیکار بودند دوباره به سرکار برگشتند و وضعیت از این حیث بهبود یافته است. خوشبختانه به روال قبل برگشته‌ایم. قبل از شیوع کرونا هم ماهانه ۱۵ تا ۱۶ هزار مورد برقرای بیمه بیکاری داشتیم که اکنون هم تقریبا همین آمار ثبت می‌شود.

معاون اداره کل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی درباره ضوابط بازرسی‌ها نیز گفت: روال بازرسی مدتی است که تغییر کرده است. همکاران ما حق ندارند به “در منازل” مراجعه کنند. همکاران ما در کارگزاری‌ها و شعب در صورتی می‌توانند بیمه بیکاری فردی را قطع کنند که مستند به دلایل قانونی و مشخص باشد که فرد دوباره شاغل شده است.

بایندریان ادامه داد:‌ روالی که قبلا وجود داشت و همکاران ما سخت‌گیری می‌کردند و تلفنی زنگ می‌زدند و یا به منازل مراجعه می‌کردند و اگر فرد حضور نداشت بیمه‌اش را قطع می‌کردند، اکنون دیگر وجود ندارد و این اقدام منع قانونی دارد. قطع بیمه بیکاری به این دلیل ممکن نیست و فقط با دلایل قانونی و مستند می‌توانند بیمه بیکاری را قطع کنند و اگر خلاف آن انجام شود برخورد می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید