۲۴۰ هزار بیمه نامه شخص ثالث تعهدات خود را بروز می کنند

0

مدیرکل دفتربرنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی، تعداد بیمه نامه های شخص ثالث فروخته شده در خلال روزهای یکم تا هشتم فروردین ماه سالجاری که با تعهدات سال قبل فروخته شده را حدود ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار بیمه نامه اعلام کرد و گفت که این افرادباید برای افزایش ۲۵ درصدی تعهدات بیمه نامه خود مراجعه کنند.

“حسن رضا عباسیان‌فر”، در برنامه زنده اینستاگرامی بیمه مرکزی، افزود:شرکت های بیمه طبق بخشنامه بیمه مرکزی موظف شده اند که از طریق پیامک به بیمه گذاران مذکور اطلاع رسانی کنند و 90 درصد این افراد مراجعه خواهند کرد اما اگر گروه کوچکی هم برای افزایش تعهدات اقدام نکنند و در ماه های حرام تصادف کنند باید برای آنها تصمیمی گیری شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛وی، اضافه کرد: بیمه گذارانی که در اواخر سال 1400 بیمه نامه شخص ثالث خریداری کرده اند می توانند به صورت اختیاری برای افزایش تعهدات خود اقدام کنند اما اجباری برای این موضوع وجود ندارد.

مدیرکل دفتربرنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی اذعان داشت که در سال های گذشته اواخر اسفند ماه هر سال نرخ دیه تعیین می شد که به دنبال آن براساس مصوبه شورایعالی بیمه، حق بیمه شخص ثالث هم اعلام می شد، البته برای امسال، نرخ دیه در آخر سال 1400 اعلام نشد و هشتم فروردین ماه امسال مشخص شد به همین سبب، صنعت بیمه در این خصوص بلاتکلیف بود.

 وی، با اشاره به افزایش 25 درصدی نرخ دیه در سال 1401، بیان کرد: براساس تصمیم قوه قضائیه نرخ دیه در ماه های عادی از 480 به 600میلیون تومان و در ماه های حرام از 640 به 800 میلیون تومان افزایش پیدا کرد که به تبع آن تعهدات مالی از 16 میلیون تومان به 20 میلیون تومان هم تغییر کرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی، به سیاست های سازمان متبوع خود و کنترل تورم اشاره کرد و افزود: با توجه به نرخ نامه ارائه شده بیمه شخص ثالث به شورایعالی بیمه ، تصمیم براین شد که به تناسب افزایش نرخ دیه حق بیمه افزایش کمتری داشته باشد.

وی، توضیح داد: امسال به دلیل اینکه میزان افزایش نرخ دیه در ابتدای سال مشخص نبود، بیمه مرکزی به شرکت های بیمه در روز آخر سال 1400 اعلام کرد که براساس نرخ دیه و حق بیمه های سال قبل، بیمه نامه هایی که منقضی می شود را تمدید کنند.

عباسیان فر، در واکنش به این نکته که “سیستم شرکت های بیمه برای ثبت ارقام جدید دیه هنوز بروز رسانی نشده است”، گفت: سیستم نرم افزاری اغلب شرکت های بیمه با شرکت فناوران است که فکر می کنم یک روزه انجام می شود، این موضوع باید به فاوا و حوزه نظارت بیمه مرکزی منعکس تا مشخص شود که وضعیت کدام شرکت بیمه اینگونه است.!

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی، درخصوص تعهدات خسارت جانی بیمه های مسئولیت، گفت: این بیمه نامه اختیاری است و گروهی که بیمه مسئولیت تهیه کرده اند می توانند به صورت اختیاری تعهدات خود را بالا ببرند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید