خدمت جدید تامین اجتماعی، فرصتی برای افراد بدون بیمه

0

افراد بدون بیمه در کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند با استفاده از طرح‌های جدید تامین اجتماعی بیمه شوند.

 همایش گفتمان تامین اجتماعی، توسعه و عدالت اجتماعی با مشارکت و همکاری اداره کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار شد.
در این همایش که استادان دانشگاه، دانشجویان رشته‌ها و مقاطع گوناگون تحصیلی، کارکنان دانشگاه و مدیران و کارشناسان سازمان تامین اجتماعی حضور داشتند، مباحث مربوط به تامین اجتماعی و ارتباط آن با توسعه و عدالت اجتماعی، مقایسه تامین اجتماعی و سایر صندوق‌های بیمه ای، تاریخچه تامین اجتماعی، چالش‌های وضع موجود و پیش روی تامین اجتماعی، طرح‌های جدید بیمه‌ای در سازمان تامین اجتماعی ارائه شد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان در این همایش گفت: طرح‌های جدید بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی فرصتی برای بیمه شدن افرادی که در زمان حاضر از هیچ نوع پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند، فراهم می‌آورد.
رسول چراغ سحر افزود: این طرح‌ها که در قالب” بیمه فراگیر خانواده ایرانی ” اجرا می‌شود، زنان خانه دار، دانشجویان و صاحبان مشاغل آزاد را شامل می شود.
چراغ سحر گسترش دامنه شمول بیمه‌ای تامین اجتماعی را از ضرورت‌های جامعه دانست و اضافه کرد: هم اکنون طرح‌های جدید بیمه‌ای توسط این سازمان از جمله برای زنان خانه دار، دانشجویان و صاحبان مشاغل آزاد تحت عنوان بیمه فراگیر خانواده در حال اجرا است و با اطلاع رسانی مستمر تلاش می‌شود افرادی که از هیچ پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند از حمایت‌های بیمه‌ای تامین اجتماعی برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه بخش مهمی از هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی را پرداخت‌ها و هزینه‌های مربوط به مستمری تشکیل می‌دهد و این هزینه‌ها با وجود پایین بودن میزان اشتغال و ورودی ها، روند صعودی دارد ادامه داد: با این وجود تلاش شده است تا بر کیفیت و کمیت خدمات سازمان افزوده و از تحمیل این فشار بر بیمه شدگان و مستمری بگیران جلوگیری شود.
مدیر کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای رفاه حال بیمه شدگان خدماتی از جمله غیرحضوری شدن خدمات و  امکان استفاده از خدمات این سازمان مانند انعقاد قرارداد‌های بیمه‌ای بدون نیاز به مراجعه حضوری افراد فراهم شده است، گفت: متقاضیان می‌توانند با انتخاب نرخ‌های متفاوت از این طرح‌های بیمه‌ای استفاده و برای خود سابقه بیمه‌ای ایجاد کنند و در آینده از مزایایی مانند بازنشستگی آن بهره‌مند شوند.
فرهی دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج و از استادان این دانشگاه نیز در این همایش گفت: یکی از شاخص‌های اصلی توسعه پایدار، تامین اجتماعی است و در دنیای مدرن امروزی خدمات تامین اجتماعی به صورت رقابتی، متنوع و با کیفیت هر چه بهتر ارایه می‌شود.
اکرامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج هم در این همایش، تامین اجتماعی را از ضرورت‌های جامعه دانست و گفت: موضوع تامین اجتماعی از وظایف اصلی دولت‌ها به منظور تامین آرامش افراد جامعه از جمله نیروی کار و در نتیجه رسیدن به رشد و توسعه محسوب می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید