برای شناسایی مشتریان بدحساب صنعت بیمه شاخص مشخصی وجود ندارد

0

یک کارشناس فعال در صنعت بیمه در رابطه با شناسایی مشتریان بدحساب در این صنعت اظهارداشت: برای شفاف‌سازی این مشتریان هنوز شاخص‌های مشخصی استخراج و تعریف نشده است.

“سیدمحسن توفیقی” ، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین به بیان این نیاز پرداخته و افزود: برای جلوگیری از بروز پدیده مشتریان بدحساب و مقابله با آن باید سابقه بیمه‌ای از مشتری وجود داشته باشد تا یک سری از شاخص‌های اعتبارسنجی نیز برای آن تعریف شود که برای تمام شرکت‌های بیمه‌، در دسترس و قابل مشاهده باشد.

وی، افزود: لازمه پیاده‌سازی این راهکار این است که اطلاعات بیمه‌ای مشتری از طریق یک مرجع واحد همانند سنهاب در اختیار شرکت‌های بیمه قرار گیرد تا این شرکت‌ها براساس شاخص‌های واحد یا متغیر، اعتبارسنجی مشتری را انجام داده و بتوانند با استفاده از علم داده بر روی اهداف کوتاه مدت یا بلند مدت خود و راهبردها و خط مشی شرکت خود برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

این کارشناس فعال در صنعت بیمه ادامه داد: شاخص‌های اندازه‌گیری فعلی یکی از عواملی است که موجب عدم اشتراک‌گذاری اطلاعات مشتریان بین شرکت‌های بیمه شده است.

توفیقی، توضیح داد: شرکت‌های بیمه فعلی از زبان مشترک بین سیستمی برخوردار نیستند و این یکی از مشکلات فنی پیش روی در شناسایی مشتریان بدحساب در بازار بیمه شده و سندیکای بیمه‌گران می تواند به خوبی این مشکل را شناسایی و راهکار ارائه کند.

این کارشناس صنعت بیمه، دررابطه با بیمه‌گذاری که همزمان در چندین شرکت بیمه خسارت دریافت می‌کند، گفت: با ایجاد کد یکتا بیمه نامه در رشته خودرو علاوه بر جلوگیری از تخلف شاهد یکسان‌سازی داده‌ها در صنعت بودیم و با ارائه چنین سازوکاری در خسارت هم می‌توان همزمان پرونده باز یک بیمه‌گذار در شرکت‌های بیمه دیگر را رصد کرد.

توفیقی اذعان داشت: برای اجرایی کردن این مهم و رفع فاصله موجود بین شرکت‌های بیمه، سنهاب به عنوان مرجع اصلی اطلاعات در صنعت بیمه، می تواند اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را با  استانداردهای نظارتی و صحت سنجی با شرکت‌های بیمه به اشتراک بگذارد تا صنعت بیمه بتواند با بهره‌گیری از مهندسی داده‌هایی که در بایگانی سنهاب در حال خاک خوردن است به رشد هرچه بیشتر بازار بیمه و ارتقاء این صنعت بیمه کمک کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید