پزشکان متخصص و کادر پرستاری در مراکز درمانی استان خراسان جنوبی افزایش یابد

0

گروه استانها_ معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: در موضوع منابع انسانی و کادر درمان مشکل داریم و افراد تحت پوشش حوزه درمان قشر پایین جامعه هستند و باید پزشکان متخصص و کادر پرستاری اضافه شوند.

محمد رضا طالبی عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران بیمه و درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: امنیت بالاترین مولفه در هر جامعه و نظام است و هم در حوزه تامین اجتماعی و هم در حوزه بیمه ای و درمانی موضوع امنیت اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: این امنیت در تامین اجتماعی با گسترانیدن چتر بیمه ای در حوزه کارگری چه در بحث بیمه اجباری و چه در بحث بیمه اختیاری محقق می شود و وقتی کارگر از بیمه درمانی و خدماتی خوبی برخوردار باشد به طور قطع امنیت خاطر احساس می کند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی افزود: این احساس امنیت سبب آرامش روحی و روانی  در خود کارگر و خانواده اش می شود دست دهد و این آرامش در تولید و راندمان کاری اثرگذار است.

طالبی تصریح کرد: در موضوع کارگری توجه ویژه ای شود اما متاسفانه در برخی نقاط نظارت ها ضعیف است و کارگر به دلیل اینکه حقوق حداقلی داشته باشد نمی تواند از حق خود دفاع کند بنابراین گشت ها و نظارت ها باید بیشتر شود.

وی ادامه داد: موضوع درمان در استان مهم است و بیمارستان با تجهیزات داریم اما در موضوع منابع انسانی و کادر درمان مشکل داریم و افراد تحت پوشش حوزه درمان قشر پایین جامعه هستند و باید پزشکان متخصص و کادر پرستاری اضافه شوند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: نگرانی در خصوص واگذاری زمین درمانگاه ها به خصوص درمانگاه شمال شهر در اولین فرصت زمین تامین و تحویل می دهیم و همکاران هم قول دهند در اولین فرصت این درمانگاه را بسازند.

توسعه بیمارستان دکتر رحیمی بیرجند به دلیل عدم  اختصاص زمین معطل مانده است

مدیرسابق درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی نیز در همین مراسم اظهار داشت: سال‌های حضور در مدیریت درمان به سرعت سپری شد و در مدت حضور خود هر چه رخ داد ساخته و پرداخته شد.

فرزاد فیروزی افزود: کمتر مدیری پروژه کلنگ زنی کرده و خودش افتتاح کند که با کمک خداوند این شامل حال بنده هم شد و بیمارستان تامین اجتماعی دکتر رحیمی که امکانات کمی داشته امروز با امکانات خوبی خدمات ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه کشتی درمان استان کشتی قدرتمندی است افزود: سالی 5 میلیون ریپورت خدمت و 2 میلیون خرید خدمت می‌کنیم.

مدیر سابق درمان تامین اجتماعی خراسان جنویی تصریح کرد: در بحث درمان سازمان از لحاظ زیر ساخت‌ها رتبه نخست کشور دارد که امیدواریم این راه همچنان ادامه داشته باشد.
فیروزی با بیان اینکه بحث درمان امر مقدسی است گفت: از همه کسانی که بنده را با تمام سختی‌ها تحمل کردند درخواست عفو و گذشت دارم.

وی با بیان اینکه مسئولان امر درمان تامین اجتماعی را مهم بدانند که یکی از ارکان حفظ نظام است ادامه داد: درمان امر ضروری است امروز چند پروژه ناتمام در استان وجود دارد که مسئولان برای اتمام این پروژه‌ها کوشا باشند.

مدیرسابق درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بودجه برای توسعه بیمارستان دکتر رحیمی بیرجند تخصیص یافته و مصوب شده اما به دلیل عدم زمین معطل مانده و همچنین پروژه درمانی قاین که یکی از پروژه های اولویت دار بوده و مرکز درمانی شمال شهر بیرجند به علت نبود زمین معطل مانده است.

فیروزی با بیان اینکه آمفی تئاتر در سایت اداری بیرجند کلنگ زنی شده است افزود: به هیچ عنوان به یک توسعه و پیشرفت خوبی در استان دست پیدا نمی کنیم مگر اینکه همدلی و اتحاد در همه سطوح مانند سازمان‌ها با مردم و بیمه با درمان داشته باشیم که متاسفانه این شکاف بین مردم و مسئولان استان را عقب انداخته است.

وی گفت: نباید تحت هیچ شرایطی بین بیمه و درمان فاصله ای بیافتد و گرنه شکست می خوریم و ما قدری از شاخص های توسعه استان عقب هستیم که نیاز به مهارت و تلاش دارد و نباید به کم قانع شد.

مدیرکل سابق تامین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی بر پایه حق بیمه شکل گرفته که کارفرمایان برای بیمه کردن افراد این شرایط فراهم کردند و صیانت بر این وجود که حق الناس بوده واجب است.

علیرضا محمدی گفت: اقدامات و عملکردهای اداره کل با زحمات تمام مدیران تابعه سازمان بوده و کارهای انجام شده به واسطه خدمت به مردم بوده است.

مدیرکل سابق  تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: تکریم ارباب رجوع وقتی محقق شود که ابتدا همکاران خود را تکریم کنیم سپس انتظار داشته باشیم که همکاران ارباب رجوع را تکریم کنند.
محمدی تصریح کرد: اگر تاکنون در مدت حضور خود در اداره کل آنچنان که باید نتوانستیم انجام وظیفه کنیم حلالیت می طلبیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید