10میلیون شاغل با درآمد “بسیار کم” و ۳میلیون نفر “بیکار مطلق” در ایران/ ۴.۵میلیون نفر دارای مشاغل غیررسمی و فاقد بیمه هستند

0
معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ۱۰ میلیون نفر شاغل با درآمد بسیار کم و غیرکافی در ایران داریم که ۴.۵ میلیون نفر دارای مشاغل غیررسمی و فاقد بیمه هستند و ۳ میلیون نفر نیز بیکار مطلق‌اند.

به نقل از تسنیم: معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ۱۰ میلیون نفر شاغل با درآمد بسیار کم و غیرکافی در ایران داریم که ۴.۵ میلیون نفر دارای مشاغل غیررسمی و فاقد بیمه هستند و ۳ میلیون نفر نیز بیکار مطلق‌اند.

علی حسین شهریور ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل اظهار داشت:  10 میلیون نفر شاغل با درآمد بسیار کم و غیرکافی در ایران داریم که 4.5 میلیون نفر دارای مشاغل غیررسمی و فاقد بیمه هستند و 3 میلیون نفر نیز بیکار مطلق‌اند.

وی بیان کرد: تربیت و آموزش افراد جویای کار و توانمندسازی افراد برای احراز مشاغل فنی و حرفه‌ای و ورود به بازار کار جزو اولویت‌های اساسی و مهم است و در این زمینه ساماندهی بازار کار در دستور کار قرار گرفته که گردش چرخ اقتصادی کشور بدون تربیت نیروی ماهر در عرصه کار و تولید امکان‌پذیر نیست.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه 45 درصد مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، تصریح کرد: این موضوع نشان‌دهنده این است که  نیروی ماهر در مراکز آموزشی دانشگاهی تربیت نمی‌شود و در این زمینه شاهد مدرک‌گرایی هستیم و به نوعی تحصیل در مدرسه و دانشگاه منجر به اشتغال نمی‌شود.

شهریور ادامه داد: مهارت‌آموزی نیاز اصلی بازار کار در کشور است که در این زمینه شش هزار استاندارد آموزشی کشور براساس اولویت‌ها تغییر داده شده و به همین منظور آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از سال آینده بر اساس سه هزار استاندارد شایستگی شغلی تدوین شده و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام یافته است.

وی تصریح کرد: فعالیت شش هزار مربی آموزشی در پنج هزار کارگاه آموزشی در سطح کشور در رشته‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته که در این زمینه 14 هزار آموزشگاه بخش خصوصی برای مهارت‌آموزی افراد جویای کار در حال فعالیت هستند که 234 میلیون نفر ساعت آموزش ارائه شده که این موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

خبرداغ

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید