میرزایی: همیاران طبیعت بیمه می‌شوند

0
مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تلاش سازمان برای سازماندهی همیاران طبیعت سخن گفت و افزود: در قانون، حمایت‌های بیمه‌ای و مالی برای همیاران تعریف شده است.

حسین میرزایی مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه منابع طبیعی امروزه یک مفهوم کاملاً اجتماعی پیدا کرده گفت: منابع طبیعی به دلیل وسعت زیاد و ارتباط تنگاتنگی که با حیات و زندگی مردم دارد بسیار مهم بوده و یک موضوع اجتماعی محسوب می‌شود.
وی حفاظت از منابع طبیعی را جزو وظایف ذاتی دولت خواند و افزود: دولت‌ها در هیچ جای دنیا نمی‌توانند به تنهایی از منابع طبیعی حفاظت و آن را مدیریت کنند به همین علت هم مردم باید مشارکت و حضور مستقیم داشته باشند.
مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تأکیدکرد: دولت‌ها باید در امور مربوط به برنامه ریزی، سیاست گذاری و اجرای برنامه‌های محیط زیست مردم را به صورت واقعی مشارکت دهند.
میرزایی با اشاره کوتاهی به سیاست‌های کلی نظام در بخش منابع طبیعی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده گفت: اولین بند آن تأکید بر لزوم عزم ملی برای حفاظت از منابع طبیعی با ارتقای فرهنگ و آموزش و جلب مشارکت مردمی است.
وی با بیان اینکه تمرکز ما روی بحث آموزش، توانمندسازی و ایجاد ظرفیت در جوامع محلی است افزود: از آنجایی که جوامع محلی بیشترین ارتباط را با منابع طبیعی دارند لذا بیشترین گروه هدف ما هم همین جوامع محلی هستند.
این مقام مسئول توسعه نهاد‌های مردمی در حوزه منابع طبیعی را به عنوان یکی از کارکرد‌های مهم دفترآموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: «همیاران طبیعت» به طور کلی تمام اقشار جامعه را در بر می‌گیرد و بالغ بر ۱۷۵ هزار نفر هم در سامانه ثبت نام کردند.
میرزایی با اشاره به اینکه همیاران طبیعت در سه گروه همیاران طبیعت محافظ، همیاران طبیعت مروج و همیاران طبیعت دانش آموز فعال هستند گفت: از این ۱۷۵ هزار نفر، حدود ۴۹ هزار نفر فقط دانش آموزان هستند.
وی از تلاش سازمان برای سازماندهی همیاران طبیعت سخن گفت و افزود: در قانون، یک سری حمایت‌های بیمه‌ای و مالی برای همیاران تعریف شده که در زمان حوادث باید اعمال شوند.
مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور عنوان کرد: ما بحث فرهنگ سازی منابع طبیعی را با سه رویکرد مبتنی بر اجرای قوانین، تحریک مسئولت پذیری درونی افراد و دانش و آگاهی دنبال می‌کنیم.
میرزایی از تفاهم نامه سازمان با حوزه علمیه خواهران خبرداد و گفت: ما مسائل منابع طبیعی را به طلاب انتقال می‌دهیم تا فرهنگ مسئولیت پذیری در قبال محیط زیست به سطح عمومی جامعه نیز برسد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید