پرداخت عیدی با حق عائله‌مندی به زنان سرپرست‌خانوار دارای شرایط

0

مدیرکل مستمری‌های تامین اجتماعی گفت: بازنشستگان زن سرپرست خانوار و همسران(زن) بیمه‌شدگان یا مستمری‌بگیران متوفی از مبلغ عیدی به همراه مزایای حمایت از خانواده(عائله‌مندی) بهره‌مند شدند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛هیات وزیران ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ با تعیین ۱۶ میلیون ریال به‌عنوان پاداش پایان سال ۱۴۰۰ کارکنان و بازنشستگان دولت، مقرر کرد مبلغ ۴ میلیون ریال برای همسر و برای هر فرزند تحت تکفل نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به عنوان کمک‌هزینه خانواده‌ پرداخت شود.

به مشمولان این تصویب‌نامه که براساس قوانین و مقررات مربوط از کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد برخوردار هستند، علاوه بر مبلغ عیدی موضوع مصوبه، در راستای حمایت از خانواده و سیاست‌های کلی خانواده در چارچوب اعتبارات قانونی به کارکنان متاهل مشمول کمک‌هزینه عائله‌مندی و حق اولاد ۴۰۰ هزارتومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل هم۱۵۰ هزار تومان پرداخت شد.

سازمان تامین اجتماعی نیز هرساله میزان عیدی تعیین شده از سوی هیات وزیران را به مستمری بگیران تحت پوشش خود پرداخت می کند که امسال نیز مبلغ تعیین شده برای حدود چهار میلیون مستمری بگیر تخصیص داده شد و طی ۲ روز کاری در ۷ و ۸ اسفند ماه به این افراد پرداخت کرد که البته مزایای حمایت از خانواده (عائله‌مندی و اولاد) برای افراد دارای شرایط براساس ضوابط مقرر، نیز به حساب آنان واریز شد.

به همین منظور مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: هیات وزیران در تاریخ ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ با تعیین ۱۶ میلیون ریال به‌عنوان پاداش پایان سال ۱۴۰۰ کارکنان دولت و مستمری بگیران، مقرر کرد به مشمولان این تصویب‌نامه که براساس قوانین و مقررات مربوط از کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد برخوردار هستند، علاوه بر مبلغ عیدی موضوع مصوبه، در راستای حمایت از خانواده و سیاست‌های کلی خانواده در چارچوب اعتبارات قانونی به کارکنان متاهل مشمول کمک‌هزینه عائله‌مندی ۴۰۰ هزارتومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل هم۱۵۰هزار تومان هزینه حق اولاد پرداخت کند.

ناهید حیدری گفت: براساس آمارهای موجود اکنون حدود ۴ میلیون مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است که به همین دلیل در ۲۷ بهمن سال جاری و براساس تصویب نامه هیات وزیران، مبلغ عیدی این افراد ابلاغ شد.
پرداخت نشدن عیدی کمتر از یک درصد مستمری بگیران
مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تمام تلاش این سازمان پرداخت به موقع عیدی مستمری بگیران است، اظهار داشت: ممکن است چنانچه هریک از مستمری بگیران به هر دلیلی تاکنون عیدی ۱۴۰۰ خود را دریافت نکرده باشند می‌توانند از طریق سامانه ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ یا مراجعه حضوری به شعبه پرداخت کننده مستمری خود، ‌ علت پرداخت نشدن عیدی خود را پیگیری کنند.

ناهید حیدری گفت: به همین منظور لازم است که مستمری بگیران اطلاعات خود را در اختیار همکاران سازمان تامین اجتماعی قرار دهند تا این تعداد محدود افرادی که هنوز عیدی نگرفته‌اند، نسبت به پرداخت عیدی آنها هم اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه البته سازمان تامین اجتماعی به صورت جدی برای این تعداد اندک افرادی که هنوز عیدی خود را دریافت نکرده‌اند، برنامه ریزی لازم دارد، تصریح کرد: تامین اجتماعی در واقع می‌توان گفت که ۱۰۰ درصد عیدی مستمری بگیران را پرداخت کرده است و شاید یک درصد این افراد هنوز موفق به دریافت عیدی خود نشده باشند.

حیدری با بیان اینکه ممکن است تکمیل نبودن اطلاعات پرونده های مستمری بگیران یکی از دلایل پرداخت نشدن عیدی و مزایای مصوبه هیات دولت باشد، ‌ اظهار داشت: به همین منظور لازم است که مستمری بگیران مذکور در اسرع وقت نسبت به تکمیل اطلاعات و مدارک خود اقدام نمایند تا پرداخت عیدی در اولین فرصت پس از تکمیل اطلاعات ایشان و ارایه مدارک لازم پرداختی آنها انجام شود.
۹۲ درصد از مستمری بگیران عیدی خود را به همراه مبالغ حمایت از خانواده دریافت کردند
مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: در مجموع۹۲ درصد از مستمری بگیران عیدی خود را به همراه مبالغ حمایت از خانواده (عائله مندی یا حق اولاد ویا هر دو این مزایا) دریافت کرده‌اند و در مجموع هشت درصد از مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با توجه به مصوبه مذکور، صرفا مبلغ عیدی را دریافت کرده‌اند.

حیدری ادامه داد: در مجموع هشت درصد پرداختی‌های مروبط به مستمری افراد مستمری بگیر امسال سازمان تامین اجتماعی فقط عیدی بوده است.

براساس آمار سازمان تامین اجتماعی بیش از ۱۴ میلیون و ۵۱۵ هزار نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که در مجموع ۴۳ میلیون بیمه شده این سازمان از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

در بخش حوزه درمان مستقیم تعداد ۳۸۵ مرکز درمانی ملکی شامل ۷۰ بیمارستان، پنج مرکز جراحی محدود و ۳۱۰ درمانگاه و پلی‌کلینیک خدمات درمانی به بیمه‌شدگان ارایه می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید