۸۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد بیمه اجتماعی می‌شوند

0

رئیس کمیته امداد از پوشش بیمه اجتماعی ۸۰۰ هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد در اجرای طرح فراگیر بیمه اجتماعی محرومان خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در نشست خبری که همزمان با مراسم رونمایی از طرح ملی بیمه اجتماعی فراگیر محرومان و اقشار کم برخوردار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برگزار شد، اظهار کرد: مجلس در اقدامی مناسب از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از افراد محروم جامعه تحت پوشش طرح ملی بیمه اجتماعی فراگیر حمایت کرد. ۸۰۰ هزار نفر از این افراد از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد هستند و این اقدام کار بزرگی است و در دولتی که به دولت محرومان نام دارد همین انتظار بود که در افزایش رفاه محرومان جامعه بیمه آنها را فراهم کند.

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در ادامه عنوان کرد: چهار کلان پروژه کار، نظام تامین اجتماعی، رفع فقر و اموال مردم را در وزارت رفاه و کار پیگیری می‌شود. در همین رابطه زیست بوم ملی اشتغال و پوشش بیمه برای آحاد جامعه از جمله فعالیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از جمله موضوعات مرتبط است و نمایندگان مجلس در بودجه ۱۴۰۱ برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر امکان پوشش بیمه اجتماعی فراگیر محرومان فراهم شده است.

وی ادامه داد: پنج درصد حق بیمه در بیمه روستائیان توسط افراد پرداخت می‌شود و در طرح بیمه فراگیر سال نخست حق بیمه محرومان رایگان است و در سال‌های بعد هر سال یک درصد به حق بیمه افزایش می‌یابد و افراد محروم امکان ورود به طرح بیمه را در سال نخست داشته باشند. با این طرح آتیه این گروه از جامعه تضمین می‌شود و انگیزه آنها برای اشتغال هم بیشتر خواهد شد. در همه نظام‌های مبارزه با فقر ایجاد امید مورد توجه است و اجرای طرح‌ بیمه محرومان در ایجاد امید آنها موثر است و کمیته امداد در تحقق این طرح تلاش بسیاری کرد.

در پایان از طرح ملی بیمه اجتماعی فراگیر محرومان و اقشار کم برخوردار به صورت ویدئو کنفرانس و در ارتباط با مدیران استانی وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید