زنان باردار در فارس بیمه می‌شوند/پرداخت‌ به روز مطالبات بیمه‌ای

0

مدیرعامل بیمه سلامت ایران به ایجاد بیمه زنان باردار در استان فارس اشاره کرد و گفت: در این طرح بیمه‌ای، امکان بیمه شدن بانوانی که باردار هستند فراهم شده و فرزند آنها تا دو سالگی به طور رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

مهدی ناصحی یکشنبه ۱۵ اسفند در جمع خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه سال آینده برای عمل به تعهدات، سازمان بیمه سلامت نیاز به نگاه ویژه مجلس در بخش تعیین بودجه دارد، افزود: نگاه بیمه سلامت به جامعه کم کردن بار هزینه‌های درمانی مردم، کاهش پرداخت‌های آنان و صیانت از مردم در هنگام بیماری و پیشگیری است.

او با بیان اینکه ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، عنوان کرد: نیمی از جمعیت ایران در قالب ۵ صندوق بیمه‌ای از خدمات درمانی بیمه سلامت بهره می‌برند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران، انتظار این سازمان را تقویت بنیه اقتصادی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه دو سوم جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت است و اغلب از اقشار آسیب پذیر هستند، انتظار داریم بودجه درخوری به این منظور اختصاص یابد.

ناصحی همچنین با بیان اینکه افزایش بودجه سالانه بیمه سلامت ۷ درصد تعیین شده است، در حالی‌که حداقل افزایش هزینه‌ها ۳۰ درصد است، گفت: درخواست ما از مجلس شورای اسلامی این است که دست کم در بخش بیماران سخت و درمان، بودجه مناسبی به این منظور اختصاص دهند.

او پیرامون نظام یکپارچه نسخه الکترونیک هم خاطرنشان کرد: تا هنگامی که بیمه‌های تکمیلی به طور کامل به این نظام نپیوندند، مشکلات این بخش ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران در پاسخ به این سوال که آیا ایرانیانی که مقیم خارج از کشور هستند می‌توانند از خدمات بیمه سلامت برخوردار باشند، عنوان کرد: قانون در این زمینه ارزیابی وسع را در نظر گرفته و چنانچه فردی دارای شرایط باشد، با پرداخت حق بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

ناصحی پیرامون پرداخت مطالبات هم بیان کرد: تا پایان آبان ماه امسال مطالبات دانشگاه‌های دولتی را پرداخت کردیم و در حوزه الکترونیک هم پرداخت‌ها به روز است.

او همچنین با تاکید بر اینکه وضعیت نسخه الکترونیک رضایت مندی را در پی داشته و میزان آن ۹۰ درصد است، خاطرنشان کرد که اجرای این طرح به شفاف سازی درمان کمک کرده است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران تصریح کرد: پولی که باید صرف سلامت مردم شود در نبود شفافیت و اطلاعات نادرست صرف خرید تجهیزات غیرضروری می‌شد که با استفاده از نظام یکپارچه شدن نسخه الکترونیک امکان نیازسنجی فراهم شده است.

ناصحی در عین حال با توجه به انتقادهایی که نسبت به طرح پزشک خانواده در استان فارس می‌شود، تاکید کرد: اجرای یک طرح به مدت ۹ سال به شکل آزمایشی و پایلوت پذیرفتنی نیست، زیرا به هرحال نقاط ضعف و قوت آن تاکنون مشخص شده و باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت فارس نیز در این نشست از حضور یکهزار و ۱۴۷ پزشک عمومی بعنوان پزشک خانواده در استان فارس خبر داد و گفت: علیرغم اعتراض‌هایی که می‌شود فقط یک مورد پزشک خانواده انصراف داده است.

علی‌محمد جعفرپور بیماریابی پزشکان فارس را به واسطه طرح تحول نظام سلامت و پزشک خانواده بیش از دیگر نقاط کشور ارزیابی کرد و گفت: به واسطه این طرح هزینه‌های سطح ۲ استان فارس کاهش یافته است.

 

ایسنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید