چهار میلیون نفر از مستمری بگیران عیدی خود را دریافت کردند

0

مدیرکل امور مستمری های سازمان تامین اجتماعی از واریز عیدی چهار میلیون مستمری بگیر تامین اجتماعی از سوی این سازمان خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایسنا، ناهید حیدری  در این باره اظهار کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران در ۲۷ بهمن ماه، مبلغ عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مقرر شد و مصوبه امسال نگاه خاصی به خانواده داشت.

وی افزود: در کنار این رقم، مستمری بگیران مبلغ ۴۰۰ هزار تومان بابت حق عائله مندی بیشتر دریافت کردند و در صورتی که حق اولاد هم داشته باشند به ازای هر اولاد ۱۵۰ هزار تومان به سرانه عیدی آنان اضافه شد.

مدیرکل امور مستمری های سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: با قید فوریت این مصوبه و با توجه به دستور رئیس سازمان تامین اجتماعی، تلاش شد این عیدی بدون فوت وقت تقدیم مستمری بگیران بشود و در دو روز گذشته چهار میلیون نفر از مستمری بگیران عیدی خود را دریافت کردند.

حیدری افزود:افرادی که به هر ترتیب موفق به دریافت عیدی نشدند و تصور می کنند از نظر دریافت حق اولاد و… کمتر عیدی دریافت کردند می توانند از سامانه ۱۴۲۰ پیگیر ماجرا باشند و یا به شعبه بیمه خود مراجعه کنند.

به گفته وی، کسانی که مستمری بازماندگی دریافت می کنند، مشمول این مصوبه هستند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر براساس شرایط اعلام شده در این گروه عیدی را دریافت می کنند.

مدیرکل امور مستمری های سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در یک نگاه از بین کل مستمری بگیران ۶۵ درصد آقایان و ۳۵ درصد را بانوان تشکیل می دهند، گفت: در بحث تامین اعتبار، با توجه به تلاش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مساعدت دولت، این مهم اتفاق افتاد و عیدی با قید فوریت در دو روز گذشته به حساب مستمری بگیران واریز شد. از ۱۰۰ درصد مستمری بگیران و عیدی هایی که پرداخت کردیم ۹۲ درصد در قالب تاهلی و تکفلی بودند و هشت درصد نیز عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی دریافت کردند.

حیدری افزود: دیدگاه‌ها درباره میزان عیدی در هیئت دولت مطرح و تصمیم گیری می شود و امسال نگاه ویژه ای به حمایت از خانواده وجود داشت که در پرداخت عیدی نیز مشخص بود.

وی در برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد،گفت: دانشجویان تا زمانی که تحصیل می کنند به سامانه مربوطه مراجعه و خود را در طول تحصیل بیمه کنند. بیمه دانشجویی با نرخ ۱۲ تا ۱۸ درصد و هر نرخ بر اساس حمایت دریافتی است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید