سطوح درآمدی جدید بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر

0

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز گفت: با افزایش سطوح درآمدی بعد از ۱۵ سال به دنبال برقراری عدالت در پرداخت ها هستیم.

با حضور حجت الله عبدالملکی در غرفه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در اولین نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم از سطوح درآمدی جدید صندوق رونمایی شد. صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۶۱ هزار بیمه شده فعال در ۳۱ استان کشور دارد.

این صندوق به عنوان تنها نهاد بیمه‌ای کشور به طور خاص خدمات خود را به کشاورزان، روستاییان و عشایر ارائه می دهد، حجت الله عبدالملکی در حاشیه دیدار از غرفه صندوق گفت: در جهت تحقق عدالت اجتماعی و برقراری عدالت در حقوق و مستمری کشاورزان، روستاییان و عشایر نسبت به سایر حقوق بگیران در دیگر صندوق ها این افزایش ۶۰ درصدی بعد از ۱۵ سال مصوب شده است.

وی گفت: تلاش ما این است که سطح کمی و کیفی خدمات ارائه شده به بیمه شدگان را افزایش دهیم و از این طریق بتوانیم زندگی مطلوب‌تری را برای کشاورزان، روستائیان و عشایر رقم بزنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که کاهش دغدغه های اقتصادی و معیشتی بیمه شدگان تحت پوشش به ویژه اقشار محروم و آسیب پذیر و کم برخوردار از اولویت های اصلی می باشد تصریح کرد: این افزایش حقوق به صورت متوسط افزایش حداقل ۴۰ درصدی و حداکثر ۷۸ درصدی حقوق و مستمری پرداختی به مستمری بگیران جدید را به همراه خواهد داشت.

عبدالملکی افزود: این افزایش سطوح می تواند جذابیت و انگیزه برای عضویت افراد فاقد پوشش بیمه اجتماعی را ایجاد نماید.

در پایان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سطوح درآمدی سال ۱۴۰۱ را امضا نمود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید