افزایش پرونده‌های قصور پزشکی در کشور

0

مدیرکل امور کمیسیون‌های سازمان پزشکی قانونی کشور از رسیدگی به ۸۸۵۰ مورد پرونده قصور پزشکی در ۹ ماهه امسال خبرداد و رشته‌های پزشکی دارای بیشترین شکایت در این مدت را تشریح کرد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل ازایسنا، بابک سلحشور، درباره آمارهای قصور پزشکی که در کمیسیون‌های سازمان پزشکی قانونی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آذرماه در مجموع ۸۸۵۰ مورد پرونده قصور پزشکی به کمیسیون‌های پزشکی قانونی ارجاع شده است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد ارجاعات ۷۹۱۹ مورد بود، افزایشی ۱۱.۸ درصدی داشته است.

وی درباره تعداد پرونده‌های منجر به صدور حکم محکومیت نیز گفت: ۴۶.۶ درصد از این پرونده‌ها معادل ۴۱۲۴ مورد منجر به صدور حکم محکومیت شده و ۵۳.۴ درصد یعنی معادل ۴۷۲۶ مورد نیز به تبرئه منجر شده است.

مدیرکل امور کمیسیون‌های سازمان پزشکی قانونی کشور درباره بیشترین رشته‌های دارای شکایت نیز اظهار کرد: صرف نظر از موارد منجر به محکومیت یا تبرئه به ترتیب رشته‌های دندانپزشکی با ۹۲۱ مورد، جراحی عمومی با  ۷۷۵ مورد، پرستاری با ۵۷۶ مورد، زنان و زایمان با ۵۲۷ مورد و پزشکی عمومی با ۵۱۷ مورد در صدر شکایات ثبت شده در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ قرار دارند. البته این آمار مربوط به امسال است و الزاما همین الگو و نسبت در سال‌های قبل نیز تکرار نشده است.

سلحشور درباره دلایل این افزایش قصور پرشکی در آمارهای امسال نیز گفت: یکی از دلایل این کاهش و کم شدن کرونا و کاهش نگرانی مردم بابت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است. همین دلیل سبب مراجعه بیشتر مردم به پزشکی قانونی و البته مراجعه بیشتر مردم به پزشکان و کادر درمان  برای امور پزشکی به غیر از کرونا نیز شده است.

به گفته وی کارشناسان پزشکی قانونی در کمیسیون‌های مربوطه با دقت تمام مستندات و مدارک موجود را بررسی کرده و بدون هیچگونه سوگیری نسبت به صدور رای اقدام خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید