سهم بیمه های زندگی یک درصد رشد کرد

0

مدیرکل نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی از مطرح شدن بیش از یکصد پرونده شکایت ازطریق سامانه سنهاب و یا حضوری در مورد بیمه های عمر و زندگی خبر داد که توسط بیمه مرکزی پیگیری شده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ به نقل از چابک آنلاین ” مهرداد رضایی “،  در برنامه اینستاگرامی، با محوریت بیمه های عمر و زندگی، اذعان داشت که تعداد زیادی از شکایت‌های مطرح شده مربوط به تبلیغاتی بوده که بیمه‌گذار قبل از خرید بیمه‌نامه مشاهده کرده و بعد از خرید بیمه‌نامه و گذر زمان و با تکمیل‌تر شدن اطلاعات متوجه شده که فاصله زیادی بین صحبت‌های تبلیغی و واقعیتی که در بیمه‌نامه لحاظ شده، وجود دارد.

وی، بخش دیگر شکایت های مطرح شده از سوی بیمه‌گذاران زندگی را مربوط به گرفتن خسارت از شرکت بیمه مورد نظر اعلام کرد و گفت: بیمه‌گذاران در حداقل اطلاعات قرار دارند و شرکت های بیمه و شبکه فروش که در صف اول فروش بیمه قرار دارند در حداکثر اطلاعات هستند.

مدیرکل نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی، افزود: جا به جا شدن اطلاعات بیمه نامه زندگی از فروشنده بیمه به بیمه گذار و اینکه تا چه حد واقعیت های آیین نامه‌ای رشته مورد نظر به بیمه‌گذار منتقل می شود حائز اهمیت است.

به گفته وی، شناسایی نیازهای فرد و رعایت اخلاق حرفه‌ای هم از اهمیت ویژه ای  برخوردار است.

رضایی، گفت که بیمه‌های زندگی در کشور در سال‌های اخیر روند رو به پیشرفت خوبی داشته اما هنوز در این زمینه تفاوت‌های زیادی با میانگین جهانی وجود دارد.

وی تورم را دشمن بیمه های زندگی خواند و گفت: تورم های افسار گسیخته باعث کاهش تمایل مردم به سمت خرید بیمه های عمر و سرمایه گذاری می شود اما با این وجود، تلاش شرکت های بیمه و شبکه فروش باعث شد تا سهم بیمه‌های زندگی از 15/5 درصد در سال 99به 16/1 درصد در آمارهای اولیه سال 1400 برسد.

مدیرکل نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی، اذعان داشت که اقبال عمومی به سمت بیمه های زندگی روز به روز بیشتر می شود و نیاز است که شرکت های بیمه با طراحی محصولات جدید وآموزش های لازم به شبکه فروش نیازهای موجود در جامعه را شناسایی و پوشش دهند.

رضایی، بیان کرد: صندوق های بازنشستگی در کشور از نظر تعداد افرادی که تحت پوشش قرار داده اند و سرمایه هایی که دارند شرایطی را ایجاد کرده که دغدغه مسئولین به سمت و سویی باشد که آحاد مردم بتوانند یک صندوق بازنشستگی و یا مستمری دومی را برای خود پیش بینی کنند.

وی، ادامه داد: موضوع بازنشستگی در بیمه های زندگی طراحی شده  و در سال 1400 هم مردم به سمت و سوی خرید بیمه های مستمری تشویق شدند اما بحث اجباری شدن برای آن وجود ندارد.

مدیرکل نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی، گفت که در سال جاری شرکت های مختلف جنرال و تخصصی زندگی طرح های مختلفی را ارایه کردند اما واقعیت این است که در حدود 20 سال اخیر تمرکز شرکت های بیمه و شبکه فروش در  بیمه های زندگی متمرکز بر بیمه های عمر و سرمایه گذاری بوده است.

به گفته رضایی، بیشتر انرژی شرکت های بیمه و شبکه فروش در بخش بیمه های عمر و سرمایه گذاری متمرکز شده و لازمه آن این بوده که در 20 سال اخیر شرکت های بیمه و  شبکه فروش و حتی بیمه مرکزی از منظر تدوین آیین نامه ها و ضوابط به سمت و سویی حرکت می کردند که نیازهای دیگر جامعه، شناسایی و به آنها پرداخته شود.

وی گفت که نهاد ناظر در تبلیغات به عنوان نیروی کمکی است و با ساختن سریال ها و تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم بیشتر به عنوان خوراک دهنده این موضوع است و در حال حاضر بار اصلی تبلیغات را شبکه فروش 80 هزار نفری انجام می دهند و ماهیت بیمه های زندگی به گونه است که موفق ترین حالت بازاریابی دادن مشاوره از طریق شبکه فروش باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید