پکن در حمایت از فرزندآوری، خدمات باروری را به پوشش بیمه می‌افزاید

0

چین خدمات باروری را در یک طرح بیمه پزشکی تحت حمایت دولت برای پایتخت می گنجاند تا از خانواده هایی که قصد فرزند آوری دارند، حمایت کند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایرنا، در مجموع ۱۶ خدمات پزشکی با استفاده از فناوری های کمک باروری تحت پوشش بیمه دولتی این شهر (پکن) قرار می گیرد تا اقدامات حمایت کننده از باروری انجام شود.

این طرح پوششی جدید می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند و به زوج های کم درآمدتر که به دنبال فرزندآوری هستند و خانواده هایی که دسترسی اندکی به بیمه پزشکی خصوصی دارند یا از آن محرومند، یاری رساند.

آمار رسمی نشان می دهد که نرخ زاد و ولد در چین در سال ۲۰۲۱ به پایین ترین حد خود رسیده است، روندی که دولت را بر آن داشت به زوج ها اجازه دهد تا سه فرزند داشته باشند.

لی کچیانگ نخست وزیر چین در آغاز نشست سالیانه پارلمان در مارس سال گذشته گفت که این کشور برای دستیابی به نرخ مناسب زاد و ولد تلاش خواهد کرد.

چین با وضعیتی که کارشناسان آن را «بمب ساعتی جمعیتی» می نامند، مواجه است به طوری که جمعیت سالمندان این کشور افزایش می یابد در حالی که نیروی کار به دلیل کاهش زاد و ولد کوچکتر می شود که دلیل عمده آن سیاست تک فرزندی برای حدود چهار دهه است قبل از آنکه در سال ۲۰۱۶ لغو شود.

چین سیاست بحث برانگیز تک فرزندی را در اواخر دهه ۱۹۷۰ مطرح کرد اما در سال ۲۰۱۶ محدودیت ها را کاهش داد، به طوری که به همه زوجین اجازه می دهد صاحب دو فرزند شوند، زیرا سعی دارد هرچه سریعتر در جمعیت کشور تعادل برقرار کند، اما این تغییر نتوانست فرزندآوری افزایش دهد. کارشناسان انتظار دارند پکن قبل از لغو کامل محدودیت های تولد طی ۳ تا ۵ سال آینده، در چارچوب سیاست فعلی، فرزندآوری بیشتر را تشویق کند.

به هر صورت چین قصد ندارد سیاست فرزندآوری را کاملا آزاد اعلام کند، زیرا نگران است زاد و ولد در شهرها به دلیل بالا بودن هزینه ها کاهش یابد. در عوض تولد در مناطق روستایی و حاشیه شهرها افزایش یابد که باعث بر هم خوردن تعادل جمعیتی و کمبود شغل در مناطق روستایی می شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید