مشکلی به نام بیمه ورزشکاران نداریم/ استخدام المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها برطرف شده است

0

وزیر ورزش و جوانان گفت: بخشی از بیمه ورزشکاران برطرف شده و مابقی در حال رسیدگی است، اکنون مشکلی به نام بیمه ورزشکاران نداریم

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدحمید سجادی درباره تخصیص باقیمانده اعتبارات امسال به فدراسیون‌های ورزشی اظهار کرد: برخی از فدراسیون‌ها بین ۶۵ تا ۷۵ درصد اعتبارات امسال خود را دریافت کردند و به ۲ فدراسیون هم بیشتر تخصیص داده شده است. حال با حمایت‌های رییس سازمان برنامه و بودجه بخشی دیگر از بودجه امسال ورزش طی چند روز آینده به وزارت ورزش اختصاص داده می‌شود تا به حساب فدراسیون‌ها واریز کنیم. تا پایان سال هم از محل اعتبارات باقیمانده، فدراسیون‌ها تقویت می‌شوند و در مجموع منابع خوبی در راه است. فدراسیون‌ها نیاز به حمایت دارند و از رییس جمهور، معاون اول رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه تشکر می‌کنم که با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو و نیاز به منابع مالی برای حضور موفق ایران در این بازی‌ها حمایت‌های خود را آغاز کردند.

رئیس ستادعالی بازی‌های المپیکی و پارالمپیکی، آسیایی و پاراآسیایی گفت: اکنون باید برای ورزش هزینه کنیم، زیرا تا آغاز بازی‌های آسیایی ۶ ماه فرصت داریم و از حالا برای ۶ ماه آینده باید قهرمان مدال‌آور داشته باشیم. کسی قرار نیست ۲ ماه مانده به بازی‌های آسیایی مدال‌آور شود بلکه در حال حاضر باید مدال‌آور باشد. مدال‌آوری که از حالا تا ۶ ماه دیگر می‌خواهد دورخیز و افتخارآفرینی کند، اکنون نیاز به حمایت، اردو، سفرهای خارجی و حضور در رقابت‌ها دارد و تعطیلی در کارش نیست. این ۶ ماه باید بهترین شرایط باشد و بر این اساس نیاز به تامین منابع مالی داریم.

وزیر ورزش در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره دیدار با پیشکسوتان ورزش ایران اظهار کرد: از بدو ورود به وزارت ورزش و جوانان تاکنون در چند نوبت با پیشکسوتان به صورت جمعی و پراکنده دیدار و گفتگو داشتم که صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان برنامه‌ریزی کرده است. معتقدم که پیشکسوتان برکت و چشم و چراغ ورزش هستند و هم برای شخصت آنها، تجربه‌ها و زحماتی که برای اهتزار پرچم ایران در عرصه‌های جهانی و آسیایی متحمل شدند و عمر خود را صرف ورزش کردند، احترام قائل هستم و رسالت ما این است که در خدمت این عزیزان باشیم.

سجادی درباره بیمه ورزشکاران هم گفت: بخشی از بیمه ورزشکاران برطرف شده و مابقی در حال رسیدگی است و با ارائه گزارش از صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان اطلاع‌رسانی می‌کنیم. اکنون مشکلی به نام بیمه ورزشکاران نداریم و این صندوق در حال برطرف‌کردن آن است. البته یکسری مسائل درباره استخدام ورزشکاران داشتیم که با دستور رئیس جمهور و معاون اول، استخدام المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها برطرف شده است. اگر موردی باقی مانده باشد و مراجعه می‌کنند، ساختاری برای آن تعریف شده است و بعضی از نهادهای مختلف دولتی قهرمانان را جذب می‌کنند و هر نهادی جذب نکنند ما در وزارت ورزش پیگیر آن هستیم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان این گفتگو درباره مهمترین برنامه وزرات ورزش در ماه پایانی سال توضیح داد: با صندوق حمایت از قهرمان و پیشکسوتان ورزشی برنامه‌ریزی کردیم که شامل رسیدگی به بیمه‌ها، استخدام‌ها و حقوق‌های معوقه، حمایت‌ها، برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری و تعاونی مسکن آن‌ها و دیگر موارد است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید