تأخیر در پرداخت دیه حوادث و سوانح از سوی شرکت‌های بیمه قابل قبول نیست

0

در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان، مجتمع شورای حل اختلاف ویژه جرایم و تخلفات رانندگی در بندرعباس به بهره برداری رسید.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛رئیس کل دادگستری استان هرمزگان صبح امروز (۲۷ بهمن ماه) در این مراسم گفت: سریع بودن، در دسترس بودن و کم هزینه بودن مهم‌ترین شاخص‌های خدمت رسانی مطلوب است که ضرورت دارد متولیان امر در بخش‌های مختلف به این موضوع توجه کنند.

مجتبی قهرمانی افزود: شورای حل اختلاف ویژه جرایم و تخلفات رانندگی شهرستان بندرعباس در راستای اجرای قانون کاهش مجازات حبس که بر اساس آن تصادفات جرحی رانندگی قابل گذشت اعلام شده اند و همچنین با توجه به تبصره ماده ۲ قانون شورای حل اختلاف راه اندازی شده است که طبق آن قانونگذار اختیار راه اندازی شعب تخصصی را داده است تا متخصصان و معتمدان در موضوعات مختلف برای حل و فصل اختلافات و گسترش فرهنگ صلح و سازش، ایفای نقش کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به حجم بالای پرونده های مرتبط با جرایم و تخلفات رانندگی، بی تردید تشکیل و راه اندازی شورای حل اختلاف تخصصی در این حوزه، باعث تسریع در روند رسیدگی ها و کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به دادسرا و محاکم قضایی می شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه برخی پرونده های تشکیل شده در خصوص حوادث رانندگی یا فاقد ماهیت قضایی بوده و یا از پیچیدگی قضایی کمتری برخوردار است، اضافه کرد: ضرورتی ندارد اینگونه پرونده ها بدواً در محاکم قضایی مطرح شوند و بر این اساس، تشکیل شورای حل اختلاف ویژه در این خصوص با همکاری شوراهای حل اختلاف استان، پلیس راهنمایی رانندگی ناجا، پلیس راهور و شرکت های بیمه، ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه مردم، نقش مهمی در کاهش مشکلات خواهد داشت.

قهرمانی با تأکید بر این اینکه تأخیر در پرداخت دیه حوادث و سوانح از سوی برخی از شرکت های بیمه به هیچ وجه قابل قبول نیست، از مدیران نمایندگی های بیمه مستقر در استان هرمزگان خواست با اتخاذ تمهیدات لازم، شرایط تسریع در جبران خسارات مردم در اینگونه موارد را فراهم سازند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید