معلمان قرآن البرزی بیمه می‌شوند

0

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان البرز با اشاره به اضافه‌ شدن رشته‌های قرآنی جهت اخذ مجوز مشاغل خانگی، گفت: شغل آموزش آنلاین قرآن کریم در ردیف مشاغل خانگی قرار گرفت.

فرخ‌لقا پورمختار، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اضافه‌ شدن رشته‌های قرآنی جهت اخذ مجوز مشاغل خانگی، اظهار کرد: رشته‌های محقق و پژوهشگر(قرآنی، هنری و…)، تصحیح‌گر متون (قرآنی و متون کهن)، کاتب قرآن، مربی قرآن ویژه کودکان، معلم و مدرس قرآن و قاری قرآن به رشته‌های زیر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه شده است.

این مسئول تصریح کرد: مربیان و افرادی که در مجموعه‌های قرآنی فعالیت دارند، می‌توانند پس از اخذ مجوز مشاغل خانگی در سامانه‌ای به همین نام ثبت‌نام کرده و از تسهیلات کم‌بهره جهت توسعه فعالیت خود بهره ببرند.

مدیرعامل اتحادیه‌های قرآنی البرز با تأکید بر اینکه مدیرانی که بتوانند در فضای مجازی مجوز مشاغل خانگی دریافت کنند، می‌توانند از تسهیلات حمایتی ویژه مشاغل خانگی نیز برخوردار شوند، افزود: از مهمترین ویژگی‌های این بیمه می‌توان به بهره‌مندی افراد از بیمه بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مستمری بازماندگان اشاره کرد که طی آن افراد با پرداخت حداقل حق بیمه می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

پورمختار اضافه کرد: با توجه به ضرورت توسعه فعالیت‌های قرآنی، تمامی حافظان سه جزء و بالاتر که توانایی تربیت حداقل پنج نفر حافظ را به‌صورت آنلاین داشته باشند، می‌توانند از مزایای این بیمه برخوردار شوند.

وی گفت: آن دسته از مربیانی که امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین را ندارند، می‌توانند در طرح‌های قرآنی مؤسسات، خانه‌های قرآن، کانون‌های فرهنگی و… شرکت کنند و از این طریق بیمه آن‌ها عملیاتی شود.

این مسئول بیان کرد: متقاضیان باید با مراجعه به اداره مالیات فیش مالیات ۱۰ هزار تومانی مشاغل خانگی را تهیه و پرداخت کرده و سپس با مدارک و مستندات لازم جهت تأیید و تکمیل فرآیند بیمه خود را به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ارجاع دهند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید