بیمه شدن آزمایش کرونا در برخی آزمایشگاه‌های خصوصی قزوین

0

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: آزمایش مولکولی کووید ۱۹ در آزمایشگاه‌های خصوصی منتخب برای بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای و بیماران ارجاع داده شده از مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مورد پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛عبدالله کشاورز با اشاره به بیمه‌شدن آزمایش‌های کرونا، تصریح کرد: طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، بیمه‌های پایه هزینه آزمایش مولکولی تشخیص کرونا ویروس (PCR) را برای بیماران زمینه‌ای و بیماران ارجاع داده شده از مراکز بهداشتی درمانی در بخش دولتی به‌صورت ۱۰۰ درصد و در بخش خصوصی به‌صورت  ۷۰ درصد از سهم تعرفه دولتی پرداخت می‌کنند.

بنا بر اعلام روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، وی افزود: در نشستی که به‌منظور هماهنگی با سازمان‌های بیمه‌گر برگزار شد، فرایندهای اجرایی ارجاع بیماران دارای آزمایش مولکولی کرونا از بخش دولتی به بخش خصوصی بررسی و مورد توافق قرار گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: هرچند باتوجه‌ به شیوع و علائم بالینی، این بیماری قابل تشخیص است و نیاز فوری به انجام PCR وجود ندارد اما در صورت تجویز پزشک برای تشخیص قطعی، این آزمایش در آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی قزوین و چهار آزمایشگاه خصوصی مورد تأیید وزارت بهداشت شامل خاتم، بهار، فرزام و سنا انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار تست مولکولی کووید ۱۹ در آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی قزوین و آزمایشگاه‌های مولکولی خصوصی انجام شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید