زباله بدهید خانه‌تان را بیمه آتش‌سوزی کنید!

0

ساکنان مجتمع‌های مسکونی بالای ۵٠ واحد در منطقه١٨با جمع‌آوری و ارائه پسماند و زباله‌های خشک مثل کاغذ، پلاستیک، شیشه، آهن‌آلات و… می‌توانند از خدمات رایگان بیمه آتش‌سوزی بهره‌مند شوند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛طرح ابتکاری بیمه آتش‌سوزی مجتمع‌های مسکونی با ارائه پسماند‌های خشک برای نخستین بار در تهران انجام شده و مجری آن معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه١٨ است. شاید بپرسید چرا شهرداری منطقه١٨ به فکر اجرای چنین طرحی افتاده است؟ معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ١٨ دراین‌باره گفت: «بیش از ٩۵‌درصد از خانه‌های مسکونی به دلیل شرایط مالی خانواده‌ها بیمه آتش‌سوزی نیستند و با اجرای این طرح راه‌حل خوبی برای بیمه کردن خانه‌ها پیدا شد.»

مهندس «رضا شیرزادیان» به اجرای موفق این طرح در منطقه١٨ امید زیادی دارد. او گفت: «مقدار پسماند‌های خشک خانگی جمع‌آوری شده امسال نسبت به سال‌های قبل بیش از ٦٠‌درصد افزایش داشته، بنابراین زمان خوبی برای اجرای این طرح بود. به‌تازگی ساکنان ۵ مجتمع مسکونی شامل فرهنگیان، گلستان، نارون، فجر و میثاق از تسهیلات بیمه یک‌ساله آتش‌سوزی برخوردار شدند.»

جعفر قیصری رئیس اداره پسماند شهرداری منطقه١٨ با بیان اینکه در مرحله اول مجتمع‌های بالای ۵٠ واحد که روزانه ٤‌کیلوگرم و ماهانه ١٢٠‌کیلوگرم پسماند تولید می‌کنند بیمه یک‌ساله آتش‌سوزی می‌شوند و حتی می‌توانند حق بیمه را به‌صورت اقساطی پرداخت کنند می‌گوید: «طی یک ماه گذشته ۵مجتمع از خدمات بیمه آتش‌سوزی برخوردار شده‌اند. امیدواریم با مشارکت شهروندان خدمات بیمه آتش‌سوزی را به همه مجتمع‌های مسکونی ببریم. با این کار به افزایش فرهنگ تفکیک پسماند در خانه‌ها کمک می‌شود، زباله‌گردی کاهش می‌یابد و می‌توانیم خانه‌ای امن و ایمن داشته باشیم.»

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید