امکان ارائه خدمت غیرحضوری بانک خون بندناف در قزوین

0

مدیر بانک خون بند ناف قزوین گفت: با توجه به شیوع سویه اُمیکرون امکان ارائه خدمات بانک خون بندناف به‌صورت کاملاً غیرحضوری میسر شده است و این خدمات را به‌صورت ۲۴ ساعته هر روز هفته به همشهریان ارائه می‌کنیم.

فاطمه دولت‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سلول‌های بنیادی موجود در خون بند ناف نوزاد، یکی از نعمات بزرگ خدادادی و معجزات خلقت است که با دانش فنی بومی شده موجود در پژوهشگاه‌های جهاد دانشگاهی، می‌توان درصورت به مخاطره افتادن سلامتی، آن را احیا کرد.

وی ادامه داد: این موضوع به حدی مهم است که گاه خون بند ناف فرزند، موجب نجات اعضای خانواده از بیماری‌های مهلکی نظیر سرطان می‌شود. در حال حاضر کارآزمایی‌های بالینی زیادی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها توسط سلول‌های بنیادی خون بند ناف در دنیا و در کشور عزیزمان در حال انجام است و امید آن می‌رود در آینده درمان بیماری‌های نظیر دیابت آلزایمر، پارکینسون، فلج مغزی، سکته‌های مغزی و اوتیسم با سلول‌های بنیادی انجام شود.

مدیر بانک خون بند ناف قزوین خاطرنشان کرد: ذخیره‌سازی خون بندناف فرصتی است که تنها یک بار در طول زندگی نصیب فرزندانمان خواهد شد؛ متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها از این امکان بی‌خبر هستند و ما شاهد از دست رفتن گنجینه سلول‌های بنیادی خون بندناف بعد از زایمان در سطل‌های زباله بیمارستان‌ها هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع سویه اُمیکرون امکان ارائه خدمات بانک خون بندناف به‌صورت کاملاً غیرحضوری میسر شده است و این خدمات را به‌صورت ۲۴ ساعته هر روز هفته به همشهریان عزیزمان ارائه می‌کنیم.

دولت‌خواه یادآور شد: بانک خون بندناف استان قزوین در حال حاضر در خیابان فردوسی جنوبی روبه روی کوچه اخوان نوری فرد مستقر است و علاقه‌مندان برای ذخیره خون بند ناف می‌توانند با شماره‌های ۳۳۲۴۲۳۳۴ و ۰۹۱۰۴۶۹۸۶۹۵ تماس بگیرند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید