بیمه ۳۵۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان

0

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: ۳۵۸ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی در استان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند.

جهانپور معماریان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در سال زراعی گذشته تلاش شد تا نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و فرهنگ سازی در این زمینه با رشد حداکثری سطح بیمه‌شده مواجه باشیم و تاکنون حدود ۳۵۸ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی در استان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛وی با تاکید بر اهمیت نهادینه کردن فرهنگ بیمه‌گری محصولات کشاورزی در استان افزود: صندوق بیمه بانک کشاورزی بهترین نهاد برای تضمین محصولات کشاورزی در استان است و با توجه به شروع فصل کشت و وقوع اتفاقات غیر مترقبه بیمه محصولات کشاورزی ضرورت دارد.

معماریان تصریح کرد: موثرترین روش برای تضمین تولید محصولات کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی توسط صندوق بیمه بانک کشاورزی است. این روش می‌تواند در صورت بروز سوانح طبیعی از قبیل بارندگی، خشکسالی، سیل، تگرگ و… برای کشاورزان این اطمینان را ایجاد کند که به کمک صندوق بیمه بانک کشاورزی، سرمایه بیمه‌گذار به او برگردانده خواهد شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی خورستان گفت: در سال زراعی پیش رو تعرفه‌ها و گزینه‌های متعددی با توجه به سطح توانمندی بیمه گذار و خطرزایی سال زراعی موجود، برای بهره‌برداران در نظر گرفته شده است تا کشاورزان و دامداران با اطمینان خاطر بیشتر در سال جهش تولید به امر تولید محصولات کشاورزی بپردازند.

وی بیان کرد: تا کنون تعداد ۴۳ هزار و ۸ نفر بیمه‌گذار در استان خوزستان محصولات خود را تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار داده‌اند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید