بیمه زندگی باران زیانده شد

0

شرکت بیمه زندگی باران بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده 9 ماهه منتهی به 30 آذر، زیان عملیاتی و زیان خالص داشته است و حال آنکه این شرکت در دوره مشابه قبلی سوددهی داشته است.

به گزارش نبض بیمه، رشد چشمگیر خسارت و مزایای پرداختی  عمده دلیل افت سود و زیانده شدن این بنگاه تجاری بوده است.

درآمد حق بیمه ناخالص با رشد 2263 درصدی در حالی 730 میلیارد ریال گزارش شده که ثبت مبلغ 134 میلیارد ریال حق بیمه اتکایی واگذاری، حق بیمه خالص این شرکت 595 میلیارد ریال گزارش شده است.

علی رغم رشد درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای و افزایش درآمدهای بیمه ای لیکن رشد 15350 درصدی خسارت و مزایای پرداختی زیان عملیاتی و زیان خالص  را برای این شرکت به همراه داشته است.

بر این اساس زیان خالص هر سهم در پایان آذر 1400 ، 39 ریال گزارش شده حال آنکه سود خالص هر سهم در مدت مشابه قبلی 434 ریال بوده است.

در ترکیب سهامداری  بیمه زندگی باران علاوه بر شرکت سرمایه آب خاک توسعه(سهامی خاص)، و شرکت بازرگانی فرا گستر مهان آرمان(سهامی خاص) و شرکت بازرگانی هیواد (سهامی خاص)و گروه مالی دانایان0سهامی عام) که در مجموع بیش از 0 7  درصد سهام (باران) را در اختیار دارند، نام چند شرکت دیگر بیمه ای از جمله بیمه رازی، بیمه سرمد، بیمه اتکایی ایرانیان و بیمه نوین به چشم می خورد.

موسسان بیمه باران شامل شرکت(ساخت) سرمایه، آب، خاک، توسعه (سهامی خاص)، شرکت گروه مالی دانایان پارس(سهامی عام) ، شرکت سرمایه‌گذاری دانایان پارس(سهامی عام) بودند و پذیره نویسی عمومی  ۶۰ درصد سهام شرکت بیمه زندگی باران سال  1398  با تبلیغات گسترده در فرابورس انجام و 720 میلیون سهم آن فروخته شد.

بیمه زندگی باران که در سال 98، به شماره 556177 در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسید، در سال 99 مجوز فعالیت خود را از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی دریافت کرد و چشم انداز آینده خود را قرارگرفتن در جایگاه معتبرترین بیمه‌گر تخصصی کشور در بیمه‌های زندگی، به‌ واسطه بهره‌مندی از پيشرفته­ ترين زیر ساخت‌های فناوري و راهکارهای مالی نوین در ارائه خدمات به مشتريان عنوان کرده است.

بیمه زندگی باران  به طور تخصصی در بیمه های زندگی فعالیت دارد و در حالی که ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در دنیا ۳.۳ درصد است اما این ضریب در کشور ما ۳۵/. درصد است. از سوی دیگر نزدیک به ۴۵ درصد پرتفو صنعت بیمه در دنیا بیمه‌های زندگی است این در حالی است که این رقم در کشور ما ۱۵ درصد است.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید