نگاهی به معاملات صنعت بیمه

0

در معاملات امروز بورس تهران معاملات نماد بیمه اتکایی ایرانیان(اتکای) با افت 4.11 درصدی در قیمت پایانی با خروج بیش از  21 میلیارد نقدینگی بیشترین کاهش قیمت و بیمه دی(ودی)با 3.48 درصد افزایش قیمت پایانی بیشترین رشد قیمتی را داشت.

به گزارش نبض بیمه، در معاملات امروز صنعت بیمه شاخص این صنعت با افزایش 0.06 درصدی معادل 27 واحد در کانال 47 هزار و 712 واحدی قرار دارد و بیش از57.773 میلیون سهم بیمه ای طی 1924 نوبت داد و ستد شده است.

کدال نگر بیمه: انتشار صورت های مالی حسابرسی نشده 9 ماهه بیمه زندگی خاورمیانه

شرکت بیمه زندگی باران صورت های مالی حسابرسی شده ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر را منتشر کرد و بر این اساس این شرکت سود عملیاتی مدت مشابه قبلی را به زیان تبدیل کرده است. رشد چشمگیر خسارت و مزایای پرداختی  عمده دلیل افت سود و زیانده شدن این بنگاه تجاری بوده است.

درآمد حق بیمه ناخالص با رشد ۲۲۶۳ درصدی در حالی ۷۳۰ میلیارد ریال گزارش شده که ثبت مبلغ ۱۳۴ میلیارد ریال حق بیمه اتکایی واگذاری، حق بیمه خالص این شرکت ۵۹۵ میلیارد ریال گزارش شده است.

علی رغم رشد درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای و افزایش درآمدهای بیمه ای لیکن رشد ۱۵۳۵۰ درصدی خسارت و مزایای پرداختی زیان عملیاتی و زیان خالص  را برای این شرکت به همراه داشته است.

بر این اساس زیان خالص هر سهم در پایان آذر ۱۴۰۰ ، ۳۹ ریال گزارش شده حال آنکه سود خالص هر سهم در مدت مشابه قبلی ۴۳۴ ریال بوده است.

در ترکیب سهامداری  بیمه زندگی باران علاوه بر شرکت سرمایه آب خاک توسعه(سهامی خاص)، و شرکت بازرگانی فرا گستر مهان آرمان(سهامی خاص) و شرکت بازرگانی هیواد (سهامی خاص)و گروه مالی دانایان۰سهامی عام) که در مجموع بیش از ۰ ۷  درصد سهام (باران) را در اختیار دارند، نام چند شرکت دیگر بیمه ای از جمله بیمه رازی، بیمه سرمد، بیمه اتکایی ایرانیان و بیمه نوین به چشم می خورد.

جدول1:نقشه پایانی صنعت بیمه شنبه 23 بهمن ماه

جدول2: ورود/خروج نقدینگی امروز 23 بهمن ماه(ارقام بر حسب میلیون ریال)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید