بایدها و نبایدهای نوشتن بیو (bio) در اینستاگرام

0

بیوگرافی شرح مختصری است که در مورد خودتان به دیگران می‌گویید تا تصویری در ذهن کاربران در مورد شما و حرفه‌تان ایجاد شود، بنابراین یکی از اولین چیزهایی که یک فرد هنگام بازدید از صفحه اینستاگرام شمامی‌بیند قسمت بیو اینستاگرام است. در بیشتر مواقع مخاطب براساس همین بیو است که تصمیم می‌گیرید یک صفحه را دنبال کند یا خیر. این در حالی است که در اینستاگرام فضای بسیار محدودی برای  معرفی و جلب توجه دیگران در اختیار دارید. درواقع بیوگرافی باید شامل ۱۵۰ کاراکتر باشد، پس شما باید خیلی خلاق باشید تا بیوگرافی خود را برجسته کنید.در این نوشتار قصد داریم شما را با نحوه نگارش یک متن برای بیو اینستاگرام آشنا کنیم.

مراحل نوشتن بیوگرافی در اینستاگرام

برای نوشتن یک بیوگرافی در اینستاگرام باید چند مرحله را پشت سر بگذارید.

گام اول: گزینه Edit profile در بالای صفحه را لمس کنید،.  یکی از قسمت‌های این بخش، بیوگرافی یا همان (Bio) است که می‌توانید در این محل توضیحات پیج خود را وارد کنید.

گام دوم: پس از واردکردن بیوگرافی، گزینه تایید در بالای صفحه را انتخاب کنید، اینک مشاهده می‌کنید که بیوگرافی در بالای پیج شما درج شده است.

توجه داشته باشید اگر صفحه شما شخصی است، بیوگرافی باید شامل عنوان شغل، مهارت‌ها، فعالیت‌ها، محل سکونت، زمینه‌های تحصیلی و علایق شخصی باشد. برخی هم که تمایلی به نوشتن bio  ندارند، می‌توانند نقل قول کوتاهی  انتخاب و بنویسند. اما اگر صفحه شما مربوط به یک شرکت تجاری است علاوه بر اینکه در مورد محصولات و فعالیت‌های شرکت توضیحات کوتاهی داده می‌شود، باید آدرس و نحوه تماس با شرکت هم در آن قید شود تا کاربران در صورت داشتن سوال یا درخواست با شما در ارتباط باشند. همین‌طور می‌توانید لینک قابل کلیک از شرکت یا تبلیغاتی در مورد شرکت خود قرار دهید.

    برای اینکه بیو تاثیرگذار بنویسید سعی کنید:
  • از جملات کوتاه و مختصر استفاده کنید. حتی اگر برای وبسایت خود می‌نویسید.
  • نشان دهید، نگویید. این یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای برجسته‌کردن زندگی خود انجام دهید.
  • آن را به‌روز کنید.
  • بیو خود را با یک تصویر حرفه‌ای همراه کنید.

همچنین برای جذاب‌ترکردن بیو اینستاگرام خود می‌توانید به این نکات توجه کنید: برای نوشتن نام از کلمات کلیدی استفاده و ایموجی اضافه کنید، از هشتگ استفاده کنید، از فاصله و خط در هر زمان و در صورت لزوم استفاده کنید. در بیو خود لینک وبسایت یا سایر شبکه‌های اجتماعی خود را قرار دهید.

مواردی که باید در نوشتن بیو اینستاگرام در نظر بگیرید

از آنجایی که همه افرادی که به اینستاگرام مراجعه می‌کنند دائما در حال بررسی و قضاوت در مورد سایر کاربرها هستند، رعایت موارد زیر می‌تواند به حرفه‌ای جلوه‌کردن شما کمک کند:

  • بیو خود را به‌صورت یکجا و بدون فاصله ننویسید: این باعث می‌شود که تمامی مطالب منتشر شده در بیو شما یک‌دست و بی‌روح جلوه کند. توصیه می‌شود، برای جداکردن مطالب کلیدی و اطلاعات مهم در بیو اینستاگرام خود، هر قطعه مهم یا عنوان کلیدی را با جداکردن و نوشتن عنوان‌ها در خطوط مختلف بنویسید. این کار باعث می‌شود صفحه شما منظم‌تر به‌نظر برسد و مخاطب شما به‌راحتی بتواند اطلاعات مربوط به شما را دریافت کند.
  • در بیوگرافی اینستاگرام خود از لینک استفاده کنید: از زمانی که اینستاگرام قابلیت اضافه کردن لینک را به بیو اضافه کرده است، استفاده کردن از این امکان بسیار موثر  و مهم است. در صورتی که سایتی ندارید، می‌توانید آدرس یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی خود را ذکر کنید.
  • از بیوگرافی اینستاگرام خود برای پیشنهادها و رویدادهای مربوط به کسب‌وکارتان استفاده کنید. این پیشنهادها می‌تواند تخفیفات و طرح‌های مربوط به فروشگاه یا اطلاعیه‌های مربوط به کسب‌وکار شما باشد. پس به‌راحتی با این امکان می‌توانید مخاطبان خود را در جریا آخرین اخبار مربوط به کسب‌وکار خود بگذارید.
  • از ایموجی‌ها استفاده کنید: استفاده از ایموجی در متن بیوگرافی اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که بیوگرافی خود را به مخاطب نزدیک‌تر کرده و آن را جلب توجه‌کننده و جذاب جلوه دهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید