رونمایی از پلتفرم طراحی شده برای پردازش دلار دیجیتال

0

بر اساس گزارش تحقیقاتی پروژه دلار دیجیتال، ساختار طراحی‌شده برای پلتفرم ارز دیجیتال ملی آمریکا، در حالی توان پردازش ۱.۷ میلیون تراکنش در هر ثانیه را دارد که سولانا به‌عنوان سریع‌ترین شبکه بلاک چینی موجود، می‌تواند تا سقف ۶۵,۰۰۰ تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند.

به گزارش نبض بیمه به نقل از کریپتو اسلیت، دفتر بانک مرکزی آمریکا در شهر بوستون که به همکاری دانشگاه ام‌آی‌تی (MIT) روی یک پروژه تحقیقاتی برای توسعه دلار دیجیتال کار می‌کند، اولین گزارش مربوط به طراحی ساختار این ارز دیجیتال ملی را منتشر کرد.

نتایج این تحقیقات اولیه به همراه یک مجموعه کد منبع‌باز (Open-Source) در پلتفرم گیت‌هاب (Github) عرضه شده است.

در این گزارش اشاره به یک سیستم فرضی شده که در پردازش تراکنش‌های مربوط به دلار دیجیتال کارایی و انعطاف‌پذیری زیادی دارد و طراحی آن با استفاده از یک نرم‌افزار تحقیقاتی منبع‌باز به نام «OpenCBDC» انجام شده است.

این پروژه در مرحله ابتدایی روی ساخت و آزمایش پلتفرم‌هایی کار می‌کند که انعطاف‌پذیری زیادی را برای توسعه احتمالی دلار دیجیتال در اختیار مقامات آمریکایی قرار می‌دهد.

پروژه مشترک بین دانشگاه ام‌آی‌تی و دفتر فدرال رزرو در بوستون که پراجکت همیلتون (Project Hamilton) نام دارد، مستقل از ارزیابی‌های اخیر بانک مرکزی آمریکا در رابطه با مزایا و معایب ارزهای دیجیتال ملی، روی تحقیق و آزمایش درباره فناوری‌های موردنیاز دلار دیجیتال کار می‌کند.

همان طور که در این گزارش آمده است، این تیم یک هسته پردازشی برای این ارز دیجیتال فرضی ایجاد کرده است و عملکرد آن را در دو ساختار کاملاً متفاوت مورد‌بررسی قرار داده است. در این بخش سرعت، توان پردازشی و میزان تاب‌آوری این سیستم در برابر مشکلات فنی احتمالی ارزیابی شده است.

تفاوت اصلی میان دو ساختار مختلف طراحی‌شده برای دلار دیجیتال، این است که در یکی از این مدل‌ها، بر خلاف دیگری، سوابق تراکنش‌ها به ترتیب زمان پردازش هر تراکنش ثبت می‌شوند.

در این گزارش تحقیقاتی آمده است:

در این مدل‌ها تعادلی که بین بحث مقیاس‌پذیری، امنیت و قابل‌حسابرسی‌بودن تراکنش‌ها ایجاد کرده‌ایم به نمایش گذاشته شده است.

پردازش ۱.۷ میلیون تراکنش در هر ثانیه؛ دلار دیجیتال قدرتمندتر از تمام ارزهای دیجیتال؟

مدل دیگری که در آن تاریخچه تراکنش‌های دلار دیجیتال در شبکه نگهداری نمی‌شود، از نظر توان پردازشی قوی‌تر از نمونه قبلی است. همان طور که محققان این پروژه گفته‌اند، این مدل می‌تواند در هر ثانیه ۱.۷ میلیون تراکنش را پردازش کند. این در حالی است که ۹۹ درصد از تراکنش‌ها در کمتر از یک ثانیه و بیشتر از نصف تراکنش‌ها در کمتر از ۰.۵ ثانیه پردازش می‌شوند.

در گزارش تحقیقاتی دلار دیجیتال گفته شده است:

با وجود الهام‌گرفتن از ایده‌های مربوط به فناوری بلاک چین، به این نتیجه رسیدیم که برای دستیابی به اهداف خود نیازی به یک دفترکل توزیع‌شده که با مشارکت بخش‌های مختلف (اشاره به نودها) فعالیت می‌کند، نیست.

در ادامه این گزارش به این موضوع اشاره شده است که ساختاری فناوری دفترکل توزیع‌شده از مفروضات اساسی پروژه در رابطه با بحث «اعتماد» فاصله دارد و پلتفرم دلار دیجیتال باید به‌صورت متمرکز اداره شود.

تیم توسعه پروژه تحقیقاتی دلار دیجیتال به این نتیجه رسیده است که حتی اگر از یک نهاد مرکزی برای کنترل پلتفرم خود استفاده کند، باز هم ساختار مبتنی بر فناوری دفترکل توزیع‌شده از یک سری جهات برای آنها پیامدهای منفی دارد. این تیم گفته است مشکلات مربوط به کارایی شبکه و وابسته‌بودن به یک سیستم پردازشی مرکزی برای ثبت تاریخچه تراکنش‌ها، از جمله معایب استفاده از فناوری دفترکل توزیع‌شده است.

تیم پراجکت همیلتون در حال حاضر مرحله تحقیقاتی دیگری را دنبال می‌کند و روی استفاده از ساختارهای فنی جایگزین متمرکز شده است. در فاز دوم پروژه تحقیقاتی پراجکت همیلتون قرار است بحث اضافه‌شدن ویژگی‌های کاربردی جدید به پروژه دلار دیجیتال نیز مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید