اعطای حکم بازنشستگی روستائیان در ۴۳۰ روستای استان اردبیل

0

مدیر صندوق بیمه روستایی، عشایری و کشاورزی استان اردبیل گفت: بمناسبت گرامیداشت دهه مبارکه فجر حکم بازنشستگی و مستمری روستائیان در ۴۳۰ روستا اعطا می گردد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛رضا عبداللهی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل در مراسم اعطای حکم بازنشستگی و مستمری که در روستای خلیل‌آباد بخش هیر برگزار شد گفت: در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روزانه ۴۳ میز خدمت در روستاهای استان اردبیل برپا می‌شود تا جامعه روستایی و عشایری بیشتر با خدمات صندوق بیمه روستایی، عشایری و کشاورزی مطلع شده و نسبت به پوشش بیمه ای خود اقدام کنند.

وی افزود: این استان در توسعه بیمه روستایی ،عشایری و کشاورزان در بین استان‌های کشور پیشروست.

مدیر صندوق بیمه روستایی، عشایری و کشاورزی استان اردبیل می گوید: بر اساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۱۸۱ هزار نفر مشمول صندوق بیمه روستاییان در استان اردبیل است که از این تعداد  ۶۶ هزار نفر تحت پوشش این صندوق قرار گرفته و تلاش بر این است ۱۱۵هزار نفر باقی مانده روستاییان هم تا پایان سال تحت پوشش بیمه روستایی، عشایری و کشاورزان قرار بگیرند.

عبداللهی افزود: در سالی که مزین به شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌هاست، میزهای خدمت در مناطق روستایی و عشایری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی راه‌اندازی شده تا هموطنان ساکن در این مناطق از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده کنند.

وی بیان کرد: این صندوق در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر به جامعه فرشبافان، صاحبان صنایع دستی، رانندگان، زنبورداران و گروه‌های دیگر خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کند که حمایت از این کانون‌های تولید همچنان ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیر صندوق بیمه روستایی، عشایری و کشاورزی استان اردبیل این حمایت‌ها در راستای تقویت جبهه اقتصاد مقاومتی و تولید مؤثر است و نهضت توسعه بیمه‌ای در این مناطق تدوام خواهد یافت.

عبداللهی می گوید: سال گذشته عملکرد صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان فراتر از بیشتر استان‌های کشور بود و آخرین آماری که ستاد صندوق اعلام کرده استان اردبیل در تحقق سهمیه تکلیفی رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

وی گفت: هیچ محدودیتی در پوشش بیمه متقاضیان وجود ندارد و دولت به اندازه ۲ برابر حق بیمه پرداختی خود روستاییان و عشایر، سهم خود را به این صندوق پرداخت می‌کند تا شرایط مناسبی را در ارائه خدمات به این جامعه تلاشگر را شاهد باشیم.

مدیر صندوق بیمه روستایی، عشایری و کشاورزی استان اردبیل شرط سنی را در پوشش بیمه‌ای ۱۸ تا ۵۰ سال اعلام کرد و افزود: برای مردان و زنان این شرط تفاوتی ندارد و با پرداخت حق بیمه حداقل ۳۹۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان در طول سال حتی به صورت اقساطی نیز در زمان بازنشستگی، از کارافتادگی و یا فوتی حق و حقوق بیمه قابل پرداخت است.

عبداللهی گفت: ضریب پوشش بیمه روستاییان در اردبیل ۲۹ درصد است که این در حالی است که میانگین پوشش بیمه‌ای روستایی و عشایری کشور۲۰ درصد است و استان اردبیل ۹ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

بر اساس سرشماری سال ۹۵ جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی ، کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان اردبیل ۱۸۱ هزار نفر تعریف شده که از این تعداد ۱۴۵ هزار نفر در مناطق روستایی و عشایری زندگی می‌کنند و ۳۶ هزار نفر نیز در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر واجد شرایط پوشش بیمه‌ای هستند.

در حال حاضر ۶۶ هزار  نفر در استان اردبیل از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استفاده می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید