۹۷ درصد مددجویان ستاد دیه بدهکار مالی هستند

0

ستاد دیه کشور اعلام کرد: از فروردین ماه امسال تا ابتدای بهمن تعداد ۷هزار و ۲۵۷ زندانی جرایم غیرعمد به همت ستادهای دیه سراسر کشور از حبس رهایی یافتند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ستاد دیه کشور، در فرایند رسیدگی به پرونده محکومان جرایم غیرعمد به همت کمیته‌های صلح و سازش ستاد دیه و همیاری مددکاران زندان‌ها افزون بر آزادی ۶۳۶۲ زندانی غیرعمد در کل کشور، از ابتدای سال تا کنون در قالب ارائه معاضدت‌های قضایی و مشاوره‌های حقوقی مبنی بر ارائه دادخواست اعسار یا اقساط ۸۹۵ بدهکار مالی یا دیه، بدون پرداخت هر وجه مالی از بند آزاد شدند که با احتساب این آزادی‌ها می‌توان گفت از فرورودین ماه امسال تا ابتدای بهمن تعداد ۷۲۵۷ زندانی جرایم غیرعمد به همت ستادهای دیه سراسر کشور از بند حبس رهایی یافته‌اند.

در این مدت، ۶۱۱۰ زندانی مرد و تعداد ۲۵۲ زندانی زن با رقم بدهی بالغ بر سه هزار میلیارد تومان از حبس رهایی یافتند که در فرایند رسیدگی ۲۲۳ میلیارد تومان در قالب کمک‌های ویژه و بقیه به صورت اعطای تسهیلات بانکی به واجدین شرایط تخصیص یافته است.

براساس این گزارش، خیران با استناد به آیات متعدد و روایات متواتر، اولیای دم و طلبکاران خصوصی با چشم‌پوشی از دریافت ۴۸ درصد محکومٌ‌ به که رقمی معادل ۸۳۰ میلیارد تومان است، نخستین گام‌ها را برای آزادی ۶۳۶۲ زندانی یاد شده برداشتند.

۹۷ درصد مددجویان ستاد دیه بدهکار مالی هستند

از مجموع زندانیان آزاد شده، بدهکاران مالی ناشی از صدور چک، تعهد مهریه و مطالبات نفقه در مجموع با ۶۱۶۷ نفر، بیشترین طیف محکومان را به خود اختصاص داده‌اند.

بدهکاران پرداخت دیه تصادف رانندگی با ۷۸ مددجو، متعهدان واریز دیات مرتبط با حوادث کارگاهی و ایراد صدمه بدنی (غیرعمد) نیز به ترتیب هر کدام با ۶۱ و ۵۶ مددجو در ادامه این فهرست عددی قرار دارند.

۹ درصد آزادی‌ها متعلق به اصفهان است
استان اصفهان با برگزاری آیین‌های متعدد مجازی و جشن‌های گلریزان حضوری خود از ابتدای سال با آزادی ۵۵۲ زندانی غیرعمد در صدر فهرست آزادی‌ها قرار گرفته و در ادامه استان‌های آذربایجان‌شرقی با فراهم نمودن زمینه رهایی ۴۳۷ بدهکار، فارس با استخلاص ۳۶۸ محکوم و خراسان‌رضوی با حمایت از ۳۳۶ مددجوی نیازمند، در رتبه‌های بعدی هستند.

هم اکنون چهار هزار زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند که نزدیک به ۲ درصد این محکومان، زنان بدهکار مالی هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید